eseti légtér igénylés

Teljes körű ügyintézés

A Légtér.hu Kft. vállalja ügyfelei eseti légtér igénylésének teljes körű ügyintézését, akár biztonsági elemzés szükségessége esetén is. Felhívjuk ügyfeleink szíves figyelmét, hogy a feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, a szolgáltatás végső árát a kapcsolatfelvételt követő árajánlat tartalmazza. Az egyes szolgáltatásoknál feltüntetett ügyintézési határidők nem teljesülése esetén, az ügyintézés költsége a szolgáltatási árak 50%-kal megnövelt értéke.

A szolgáltatás megrendelése előtt kérjük, hogy figyelmesen olvasd el az oldal alján található Általános információkat!

Az árak egy eseti légtér igényléssel kapcsolatos ügyintézésre vonatkoznak, a legalább 8 egymást követő napra igényelt eseti légterek ügyintézése esetén második heti igényléstől az ügyintézés árából 50% kedvezményt biztosítunk. A kedvezmény más kedvezményekkel nem vonható össze, illetve nem vonatkozik az LHR1, LHR1A, valamint a környezetvédelmi szempontból korlátozott légterek igénybevételére vonatkozó ügyintézésre, az igazgatási és szolgáltatási díjra, valamint a légiforgalmi szolgáltatói díjakra.

Felhívjuk a figyelmet, hogy az eseti légtér megléte nem mentesít az EU rendeletben meghatározott műveleti engedély beszerzése alól!

Eseti légtér igénylés - biztonsági felmérés szükségessége esetén

A szolgáltatás megrendelése esetén az alábbiakat vállaljuk:

  • az eseti légtér kijelölése iránti kérelem elkészítését
  • az igazgatási szolgáltatási díj befizetését, amelynek összege 9.000 Ft
  • az illetékes légiforgalmi szolgáltató véleményének beszerzését a légiforgalmi szolgáltatás biztonságos elláthatóságáról az eseti légtér kijelölése esetén és/vagy
  • a repülőtér üzembentartó hozzájárulásának beszerzését
  • a biztonsági felmérés elkészítését
  • a kérelem és a szükséges mellékletek benyújtását a katonai légügyi hatóság (HM ÁLF) felé

A szolgáltatás legfeljebb két repülőtér üzembentartó és egy légiforgalmi szolgáltatói hozzájárulásának beszerzését tartalmazza. Amennyiben az eseti légtér kettőnél több repülőteret érint, kérje egyedi árajánlatunkat.

Kérjük, hogy a szolgáltatásunk megrendelése esetén a kérelmezni kívánt eseti légtér adatait legalább 36 nappal a tervezett igénybevétel előtt juttasd el részünkre, ellenkező esetben nem tudunk garanciát vállalni a kérelem és a kapcsolódó dokumentumok jogszabályoknak megfelelő benyújtására.

Ha az eseti légtér az LHR1, az LHR1A vagy környezetvédelmi szempontból korlátozott légtérben helyezkedik el, a megrendeléshez szükséges a korlátozott légtér igénybevételével kapcsolatos ügyintézés megrendelése is.

A szolgáltatás díja: 30.000 Ft+Áfa*
*A megadott árak a számlaprogramunkon keresztül kiállított e-számla befogadása esetén érvényesek, papír alapú számla kiállítása és postázása díja 400 Ft+Áfa. Minden egyéb, Ügyfél által használt egyéni céges rendszerbe történő regisztrációt, számlafeltöltést, postázást és további adminisztráció lefolytatását további 30.000 Ft+Áfa óradíjon vállalunk. Az összeg megkezdett félóránként értendő.

Eseti légtér igénylés

A szolgáltatás megrendelése esetén az alábbiakat vállaljuk:

  • az eseti légtér kijelölése iránti kérelem elkészítését
  • az igazgatási szolgáltatási díj befizetését, amelynek összege 9.000 Ft
  • a kérelem és a szükséges mellékletek benyújtását a katonai légügyi (HM ÁLF) hatóság felé

Kérjük, hogy a szolgáltatásunk megrendelése esetén a kérelmezni kívánt eseti légtér adatait legalább 33 nappal a tervezett igénybevétel előtt juttasd el részünkre, ellenkező esetben nem tudunk garanciát vállalni a kérelem és a kapcsolódó dokumentumok jogszabályoknak megfelelő benyújtására.

Ha az eseti légtér az LHR1, az LHR1A vagy környezetvédelmi szempontból korlátozott légtérben helyezkedik el, a megrendeléshez szükséges a korlátozott légtér igénybevételével kapcsolatos ügyintézés megrendelése is.

A szolgáltatás díja: 15.000 Ft+Áfa*

*A megadott árak a számlaprogramunkon keresztül kiállított e-számla befogadása esetén érvényesek, papír alapú számla kiállítása és postázása díja 400 Ft+Áfa . Minden egyéb, Ügyfél által használt egyéni céges rendszerbe történő regisztrációt, számlafeltöltést, postázást és további adminisztráció lefolytatását további 30.000 Ft+Áfa óradíjon vállalunk. Az összeg megkezdett félóránként értendő.

biztonsági felmérés Készítése

A szolgáltatás megrendelése esetén az alábbiakat vállaljuk:

  • biztonsági felmérés elkészítését a rendelkezésre álló légiforgalmi szolgáltatói vélemény és az érintett repülőtér üzembentartó hozzájárulása esetén
  • biztonsági felmérés elküldését a Megrendelő részére

A biztonsági felmérést legfeljebb 3 hónapra vagy arra az időtartamra készítjük el, amelyre az érintett légiforgalmi szolgáltatók és repülőterek hozzájárulásukat adták.

Tehát ha a légtérben illetékes légiforgalmi szolgáltató vagy repülőtér üzembentartó a hozzájárulását csak 30 napra állította ki, akkor a biztonsági felmérés érvényességi ideje legfeljebb 30 nap lehet.

A szolgáltatás díja: 17.000 Ft+Áfa*
*A megadott árak a számlaprogramunkon keresztül kiállított e-számla befogadása esetén érvényesek, papír alapú számla kiállítása és postázása díja 400 Ft+Áfa. Minden egyéb, Ügyfél által használt egyéni céges rendszerbe történő regisztrációt, számlafeltöltést, postázást és további adminisztráció lefolytatását további 30.000 Ft+Áfa óradíjon vállalunk. Az összeg megkezdett félóránként értendő.

Korlátozott légtér igénybevételének kérelmezése

A szolgáltatás megrendelése esetén az alábbiakat vállaljuk:

  • az LHR1/LHR1A vagy környezetvédelmi szempontból korlátozott légtér igénybevétele iránti kérelem kitöltését
  • környezetvédelmi szempontból korlátozott légtér igénybevétele esetén a környezetvédelmi szakhatósági eljárási díj befizetését
  • a kérelem és a szükséges mellékletek benyújtását az illetékes hatóság felé

A környezetvédelmi szempontból korlátozott légtér igénybevételére vonatkozó kérelem szakhatósági eljárási
díja 18.000 Ft érintett megyénként. 

A szolgáltatás díja: 14.000 Ft+Áfa*
*A megadott árak a számlaprogramunkon keresztül kiállított e-számla befogadása esetén érvényesek, papír alapú számla kiállítása és postázása díja 400 Ft+Áfa. Minden egyéb, Ügyfél által használt egyéni céges rendszerbe történő regisztrációt, számlafeltöltést, postázást és további adminisztráció lefolytatását további 30.000 Ft+Áfa óradíjon vállalunk. Az összeg megkezdett félóránként értendő.

Általános információk az ügyintézéshez

Az eseti légtér igénylésének időtartama

A fentiekben foglalt árak egy eseti légtér igénylésével kapcsolatos teljes körű ügyintézésre vonatkoznak, amely a hatályos szabályok szerint legfeljebb 7 nap lehet. Az ügyintézés során egy eseti légtér vonatkozásában készítjük el a biztonsági felmérést, illetve szerezzük be az eseti légtér kijelöléséhez szükséges további hozzájárulásokat.

Egyéb díjak

Az eseti légtér igénylésének teljes körű lebonyolítása esetén vállaljuk az illetékek és szakhatósági díjak befizetését, amelyek közvetített szolgáltatásként kerülnek kiszámlázásra. A feltüntetett árak nem tartalmazzák az illetékeket, szakhatósági eljárási díjakat, valamint a légiforgalmi szolgáltatói díjakat, ezen díjak az ügyintézési díjainkon felül fizetendők.

Az eseti légtér igényléséhez kapcsolódó díjak és esetlegesen felmerülő további költségek a légtér igénybevételének helyszínétől függően:

  • Igazgatási szolgáltatási díj – 9.000 Ft
  • Környezetvédelmi szakhatósági eljárási díj– érintett megyénként 18.000 Ft
  • Légiforgalmi szolgáltatói díj Pécs-Pogány TIZ és Pér TIZ érintettsége esetében – 3.150 Ft+Áfa
  • Légiforgalmi szolgáltatói díj Békéscsaba TIZ érintettsége esetében – 5.000 Ft+Áfa

Megrendelés visszaigazolása

A megbízás akkor tekinthető elfogadottnak, ha a Légtér.hu Kft. a megrendelést visszaigazolja, ennek hiányában a szolgáltatás teljesítésért nem tartozik felelősséggel.

Az ügyintézés megkezdésének feltétele az alábbi adatok megrendelő általi rendelkezésre bocsátása:

  • kérelmező neve, címe, telefonszáma
  • légtérigénylő felelős személy neve, címe, telefonszáma
  • eseti légtér oldalhatárai WGS84 koordináta-rendszerben, fok, fokperc, fokmásodperc formátumban
  • az eseti légtér kezdő és záróidőpontja, napi üzemideje
  • az eseti légtér alsó és felső határa
  • az eseti légtér igénylésének indoka

 

Bármely fenti adat hiányában nem áll módunkban a megrendelést visszaigazolni.

Meghatalmazás

Az ügyintézés megkezdésének feltétele az érvényes meghatalmazás a megrendelő részéről, amelynek értelmében a Légtér.hu Kft eljárhat az ügyfél nevében az érintett hatóságok előtt. A meghatalmazást kizárólag abban az esetben fogadjuk el, ha a meghatalmazás cégjegyzésre jogosult személy írta alá.

A meghatalmazáshoz szükséges dokumentumot kollégáink a kapcsolatfelvételt követően küldik meg.

Felelősség korlátozása

A megrendelést követően a szolgáltatást a jogszabályoknak és a szakmai elvárásoknak megfelelően látjuk el, azonban a megbízás nem jelent kötelezettségvállalást sem az engedélyek adott tevékenységekhez szükséges időbeni, sem biztos pozitív elbírálására az illetékes hatóságok által.
Az ügyintézés során vállaljuk a hiánypótlások és hatósági információkérések megválaszolását, azonban a szolgáltatásunk nem tartalmazza a hatóságokkal történő további konzultációt, például a határidő lerövidítésére irányuló kérések vagy a kérelem aktuális állapotára irányuló információ kérések továbbítását.

Az eseti légtér igénylésével kapcsolatos teljes körű ügyintézés csak a fentiekben meghatározott szolgáltatásokat foglalja magában és nem tartalmazza az egyes pilóta nélküli légijármű gyártók által meghatározott repülési korlátozások és tiltások feloldását, valamint a tevékenység jogszerű végrehajtásához szükséges további légiközlekedési vagy egyéb engedélyek beszerzését. 

Az ügyintézési díjunkat a szolgáltatást teljesítését követően nem áll módunkban visszatéríteni, ha az eseti légtér kijelölése iránti kérelem nem a Légtér.hu Kft. számára felróható okok miatt került elutasításra.

Teljesítés és fizetés

A teljesítés időpontja az eseti légtér kijelölése iránti kérelem és a kapcsolódó dokumentumok (repülőtér üzemben tartó hozzájárulása, biztonsági felmérés, stb.) benyújtása a HM ÁLF felé. A teljesítést követő 8 napon belül elektronikus számlát állítunk ki, amelyet a megrendelő e-mail címére továbbítunk. A számlán szerepelnek az utaláshoz szükséges adatok.

Kapcsolattartás

Kérjük Ügyfeleinket, hogy az eseti légtér igénylésével kapcsolatos szolgáltatás megrendelése, valamint a későbbi egyeztetések gördülékeny lefolytatása érdekében egy, a megrendelő cég nevében nyilatkozattételre jogosult személyt jelöljenek ki

Az oldalunkon szereplő árak tájékoztató jellegűek, az árváltoztatás jogát a Légtér.hu Kft. a megrendelés visszaigazolásáig fenntartja.

Kérjük, hogy az eseti légtér igénylésével kapcsolatos szolgáltatás megrendeléséhez igénylő űrlapunkat használd!