eseti légtér igénylés

Teljes körű ügyintézés

A Légtér.hu Kft. vállalja ügyfelei eseti légtérigénylésének teljes körű ügyintézését, akár biztonsági elemzés szükségessége esetén is.

Felhívjuk ügyfeleink szíves figyelmét, hogy a feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, a szolgáltatás végső árát a kapcsolatfelvételt követő árajánlat tartalmazza. Az egyes szolgáltatásoknál feltüntetett ügyintézési határidők nem teljesülése esetén, az ügyintézés költsége a szolgáltatási árak 50%-kal megnövelt értéke.

A szolgáltatás megrendelése előtt kérjük, hogy figyelmesen olvasd el az oldal alján található Általános információkat!

Az árak egy, legfeljebb 7 napos időtartamra szóló eseti légtérigényléssel kapcsolatos ügyintézésre vonatkoznak.

Az árak nem tartalmazzák az igazgatási szolgáltatási díjakat, valamint egyéb hatósági eljárási díjakat, valamint a légiforgalmi szolgáltatói díjakat. Az ügyintézési díjon felül fizetendő további költségek az Általános Információk alcím alatt olvashatók.

Felhívjuk a figyelmet, hogy az eseti légtér megléte nem mentesít az EU rendeletben meghatározott műveleti engedély beszerzése alól!

A megrendelés menete

Tervezd meg az eseti légteredet, amelyhez segítséget nyújt a https://legterterkep.hu oldalon elérhető Légtérkereső térkép.

A Légtérkeresőn keresztül vagy a honlapunkon található űrlap segítségével juttathatod el hozzánk igénylésedet.

Megvizsgáljuk az igényelni kívánt légteredet, amely alapján árajánlatot kapsz a teljes körű ügyintézésre.

Az árajánlat írásos elfogadása esetén a megrendelésedet elfogadottnak tekintjük. Szükség esetén további egyeztetéseket kezdeményezünk veled.

Megkezdjük az ügyintézést, amint a határozat megérkezik, azt megküldjük részedre e-mailben, illetve tájékoztatunk az eseti légtér igénybevételének szabályairól és a legfontosabb teendőidről.

TELEFONON TÖRTÉNŐ ESETI LÉGTÉRIGÉNYLÉS MEGRENDELÉSE

Amennyiben telefonon történik meg az eseti légtérigényléssel kapcsolatos teljes körű ügyintézés megrendelése, úgy az ügyintézés költsége a szolgáltatási árak 10%-kal megnövelt értéke.

A beszélgetést követően az adatokat és az árajánlatot írásban megküldjük a telefonon egyeztetett e-mail címre, melyről írásos visszaigazolást kérünk.

Felhívjuk ügyfeleink figyelmét, hogy amennyiben az írásos visszaigazolás nem történik meg az ügyfél részéről, úgy az eseti légtérigényléssel kapcsolatos ügyintézést nem áll módunkban megkezdeni.

Eseti légtérigénylés - biztonsági felmérés szükségessége esetén

A szolgáltatás megrendelése esetén az alábbiakat vállaljuk:

  • az eseti légtér kijelölése iránti kérelem elkészítését
  • az illetékes légiforgalmi szolgáltató véleményének beszerzését a légiforgalmi szolgáltatás biztonságos elláthatóságáról az eseti légtér kijelölése esetén és/vagy
  • a repülőtér üzembentartó hozzájárulásának beszerzését
  • a biztonsági felmérés elkészítését
  • a kérelem és a szükséges mellékletek benyújtását a katonai légügyi hatóság (HM ÁLF) felé

A szolgáltatás legfeljebb két repülőtér üzembentartó és egy légiforgalmi szolgáltatói hozzájárulásának beszerzését tartalmazza. Amennyiben az eseti légtér kettőnél több repülőteret érint, kérje egyedi árajánlatunkat.

Kérjük, hogy a szolgáltatásunk megrendelése esetén a kérelmezni kívánt eseti légtér adatait legalább 36 nappal a tervezett igénybevétel előtt juttasd el részünkre, ellenkező esetben nem tudunk garanciát vállalni a kérelem és a kapcsolódó dokumentumok jogszabályoknak megfelelő benyújtására, továbbá 50%-os ügyintézési felárat számolunk fel.

Ha az eseti légtér az LHR1, az LHR1A vagy környezetvédelmi szempontból korlátozott légtérben helyezkedik el, a megrendeléshez szükséges a korlátozott légtér igénybevételével kapcsolatos ügyintézés megrendelése is, amelynek összege 16.000 Ft+Áfa.

A szolgáltatás díja: 42.000 Ft+Áfa*

A fenti ár legfeljebb 7 egymást követő napra szóló eseti légtér igénylésére vonatkozik, az ezt meghaladó időtartamra igényelt eseti légtér ügyintézési költsége minden megkezdett 7 napra 35.000 Ft+Áfa. 

Felhívjuk a figyelmet, hogy az ügyintézési ár nem tartalmazza a hatósági és egyéb díjakat.

*A megadott árak a számlaprogramunkon keresztül kiállított e-számla befogadása esetén érvényesek, papír alapú számla kiállítása és postázása díja 400 Ft+Áfa. Minden egyéb, Ügyfél által használt egyéni céges rendszerbe történő regisztrációt, számlafeltöltést, postázást és további adminisztráció lefolytatását további 30.000 Ft+Áfa óradíjon vállalunk. Az összeg megkezdett félóránként értendő.

Eseti légtérigénylés

A szolgáltatás megrendelése esetén az alábbiakat vállaljuk:

  • az eseti légtér kijelölése iránti kérelem elkészítését
  • a kérelem és a szükséges mellékletek benyújtását a katonai légügyi (HM ÁLF) hatóság felé

Kérjük, hogy a szolgáltatásunk megrendelése esetén a kérelmezni kívánt eseti légtér adatait legalább 33 nappal a tervezett igénybevétel előtt juttasd el részünkre, ellenkező esetben nem tudunk garanciát vállalni a kérelem és a kapcsolódó dokumentumok jogszabályoknak megfelelő benyújtására.

Ha az eseti légtér az LHR1, az LHR1A vagy környezetvédelmi szempontból korlátozott légtérben helyezkedik el, a megrendeléshez szükséges a korlátozott légtér igénybevételével kapcsolatos ügyintézés megrendelése is, amelynek összege 20.000 Ft+Áfa.

A szolgáltatás díja: 20.000 Ft+Áfa*

A fenti ár legfeljebb 7 egymást követő napra szóló eseti légtér igénylésére vonatkozik, az ezt meghaladó időtartamra igényelt eseti légtér ügyintézési költsége minden megkezdett 7 napra 17.000 Ft+Áfa. 

Felhívjuk a figyelmet, hogy az ügyintézési ár nem tartalmazza a hatósági és egyéb díjakat.

*A megadott árak a számlaprogramunkon keresztül kiállított e-számla befogadása esetén érvényesek, papír alapú számla kiállítása és postázása díja 400 Ft+Áfa . Minden egyéb, Ügyfél által használt egyéni céges rendszerbe történő regisztrációt, számlafeltöltést, postázást és további adminisztráció lefolytatását további 30.000 Ft+Áfa óradíjon vállalunk. Az összeg megkezdett félóránként értendő.

Eseti légtér szerkesztése

Eseti légtér megrendelésekor vagy ajánlatkéréshez WGS84 rendszerben, fok, fokperc, fokmásodperc formátumban kell megadnod a tervezett légtér oldalhatárait, a magasságot pedig tengerszinthez viszonyítva, láb mértékegységben vagy 120m-ig talajszinthez viszonyítva méterben. 

A szerkesztésben segít a díjmentesen elérhető http://legterterkep.hu felületünk, de kérésre elvégezzük helyetted a szerkesztési feladatot.

Ebben az esetben elég, ha megadod a címet vagy a hely más elnevezését, például a „Margitsziget északi végén 300m sugarú körben 50m magasságig”. 

A szolgáltatás díja légterenként: 6.000 Ft+Áfa*

A fenti ár kizárólag az eseti légtér szerkesztésére vonatkozik, nem annak teljes körű ügyintézésre.

*A megadott árak a számlaprogramunkon keresztül kiállított e-számla befogadása esetén érvényesek, papír alapú számla kiállítása és postázása díja 400 Ft+Áfa. Minden egyéb, Ügyfél által használt egyéni céges rendszerbe történő regisztrációt, számlafeltöltést, postázást és további adminisztráció lefolytatását további 30.000 Ft+Áfa óradíjon vállalunk. Az összeg megkezdett félóránként értendő.

biztonsági felmérés Készítése

A szolgáltatás megrendelése esetén az alábbiakat vállaljuk:

  • biztonsági felmérés elkészítését a rendelkezésre álló légiforgalmi szolgáltatói vélemény és az érintett repülőtér üzembentartó hozzájárulása esetén
  • biztonsági felmérés elküldését a Megrendelő részére

A biztonsági felmérést legfeljebb 3 hónapra vagy arra az időtartamra készítjük el, amelyre az érintett légiforgalmi szolgáltatók és repülőterek hozzájárulásukat adták.

Tehát ha a légtérben illetékes légiforgalmi szolgáltató vagy repülőtér üzembentartó a hozzájárulását csak 30 napra állította ki, akkor a biztonsági felmérés érvényességi ideje legfeljebb 30 nap lehet.

A szolgáltatás díja: 24.000 Ft+Áfa*
*A megadott árak a számlaprogramunkon keresztül kiállított e-számla befogadása esetén érvényesek, papír alapú számla kiállítása és postázása díja 400 Ft+Áfa. Minden egyéb, Ügyfél által használt egyéni céges rendszerbe történő regisztrációt, számlafeltöltést, postázást és további adminisztráció lefolytatását további 30.000 Ft+Áfa óradíjon vállalunk. Az összeg megkezdett félóránként értendő.

Korlátozott légtér igénybevételének kérelmezése

A szolgáltatás megrendelése esetén az alábbiakat vállaljuk:

  • az LHR1/LHR1A vagy környezetvédelmi szempontból korlátozott légtér igénybevétele iránti kérelem kitöltését
  • környezetvédelmi szempontból korlátozott légtér igénybevétele esetén a környezetvédelmi szakhatósági eljárási díj befizetését
  • a kérelem és a szükséges mellékletek benyújtását az illetékes hatóság felé

A környezetvédelmi szempontból korlátozott légtér igénybevételére vonatkozó kérelem szakhatósági eljárási
díja 18.000 Ft érintett megyénként. 

Ügyintézési határidők:

  • LHR1/LHR1A: 21 naptári nap
  • Környezetvédelmi szempontból korlátozott légtér: 100 naptári nap
A szolgáltatás díja: 20.000 Ft+Áfa*
*A megadott árak a számlaprogramunkon keresztül kiállított e-számla befogadása esetén érvényesek, papír alapú számla kiállítása és postázása díja 400 Ft+Áfa. Minden egyéb, Ügyfél által használt egyéni céges rendszerbe történő regisztrációt, számlafeltöltést, postázást és további adminisztráció lefolytatását további 30.000 Ft+Áfa óradíjon vállalunk. Az összeg megkezdett félóránként értendő.

Általános információk az ügyintézéshez

Az eseti légtér igénylésének időtartama

A fentiekben foglalt árak egy eseti légtér igénylésével kapcsolatos teljes körű ügyintézésre vonatkoznak, amely a hatályos szabályok szerint legfeljebb 7 nap lehet. Az ügyintézés során egy eseti légtér vonatkozásában készítjük el a biztonsági felmérést, illetve szerezzük be az eseti légtér kijelöléséhez szükséges további hozzájárulásokat.

Egyéb díjak

Az eseti légtér igénylésének teljes körű lebonyolítása esetén vállaljuk az illetékek és szakhatósági díjak befizetését, amelyek közvetített szolgáltatásként kerülnek kiszámlázásra. A feltüntetett árak nem tartalmazzák az illetékeket, szakhatósági eljárási díjakat, valamint a légiforgalmi szolgáltatói díjakat, ezen díjak az ügyintézési díjainkon felül fizetendők.

Az eseti légtér igényléséhez kapcsolódó díjak és esetlegesen felmerülő további költségek a légtér igénybevételének helyszínétől függően:

  • Környezetvédelmi szakhatósági eljárási díj– érintett megyénként 18.000 Ft
  • Légiforgalmi szolgáltatói díj Pécs-Pogány TIZ érintettsége esetében – 7.000 Ft+Áfa
  • Légiforgalmi szolgáltatói díj Pér TIZ érintettsége esetében – 2.500 Ft+Áfa
  • Légiforgalmi szolgáltatói díj Békéscsaba TIZ érintettsége esetében – 5.000 Ft+Áfa
  • Légiforgalmi szolgáltatói díj Sármellék TIZ érintettsége esetében – 12 EUR+Áfa

Megrendelés visszaigazolása

A megbízás akkor tekinthető elfogadottnak, ha a Légtér.hu Kft. a megrendelést visszaigazolja, ennek hiányában a szolgáltatás teljesítésért nem tartozik felelősséggel.

Az ügyintézés megkezdésének feltétele az alábbi adatok megrendelő általi rendelkezésre bocsátása:

  • kérelmező neve, címe, telefonszáma
  • légtérigénylő felelős személy neve, címe, telefonszáma
  • eseti légtér oldalhatárai WGS84 koordináta-rendszerben, fok, fokperc, fokmásodperc formátumban
  • az eseti légtér kezdő és záróidőpontja, napi üzemideje
  • az eseti légtér alsó és felső határa
  • az eseti légtér igénylésének indoka

 

Bármely fenti adat hiányában nem áll módunkban a megrendelést visszaigazolni.

Meghatalmazás

Az ügyintézés megkezdésének feltétele az érvényes meghatalmazás a megrendelő részéről, amelynek értelmében a Légtér.hu Kft eljárhat az ügyfél nevében az érintett hatóságok előtt. A meghatalmazást kizárólag abban az esetben fogadjuk el, ha a meghatalmazás cégjegyzésre jogosult személy írta alá.

A meghatalmazáshoz szükséges dokumentumot kollégáink a kapcsolatfelvételt követően küldik meg.

Felelősség korlátozása

A megrendelést követően a szolgáltatást a jogszabályoknak és a szakmai elvárásoknak megfelelően látjuk el, azonban a megbízás nem jelent kötelezettségvállalást sem az engedélyek adott tevékenységekhez szükséges időbeni, sem biztos pozitív elbírálására az illetékes hatóságok által.
Az ügyintézés során vállaljuk a hiánypótlások és hatósági információkérések megválaszolását, azonban a szolgáltatásunk nem tartalmazza a hatóságokkal történő további konzultációt, például a határidő lerövidítésére irányuló kérések vagy a kérelem aktuális állapotára irányuló információ kérések továbbítását.

Az eseti légtér igénylésével kapcsolatos teljes körű ügyintézés csak a fentiekben meghatározott szolgáltatásokat foglalja magában és nem tartalmazza az egyes pilóta nélküli légijármű gyártók által meghatározott repülési korlátozások és tiltások feloldását, valamint a tevékenység jogszerű végrehajtásához szükséges további légiközlekedési vagy egyéb engedélyek beszerzését. 

Az ügyintézési díjunkat a szolgáltatást teljesítését követően nem áll módunkban visszatéríteni, ha az eseti légtér kijelölése iránti kérelem nem a Légtér.hu Kft. számára felróható okok miatt került elutasításra.

Teljesítés és fizetés

A teljesítés időpontja az eseti légtér kijelölése iránti kérelem és a kapcsolódó dokumentumok (repülőtér üzemben tartó hozzájárulása, biztonsági felmérés, stb.) benyújtása a HM ÁLF felé. A teljesítést követő 8 napon belül elektronikus számlát állítunk ki 8 napos fizetési határidővel, amelyet a megrendelő e-mail címére továbbítunk. A számlán szerepelnek az utaláshoz szükséges adatok. Fenti szolgáltatások díjai eltérő számlázási vagy fizetési feltételek esetén eltérhetnek.

Kapcsolattartás

Kérjük Ügyfeleinket, hogy az eseti légtér igénylésével kapcsolatos szolgáltatás megrendelése, valamint a későbbi egyeztetések gördülékeny lefolytatása érdekében egy, a megrendelő cég nevében nyilatkozattételre jogosult személyt jelöljenek ki

Az oldalunkon szereplő árak tájékoztató jellegűek, az árváltoztatás jogát a Légtér.hu Kft. a megrendelés visszaigazolásáig fenntartja.

Kérjük, hogy az eseti légtér igénylésével kapcsolatos szolgáltatás megrendeléséhez igénylő űrlapunkat használd!