KÉSZÜLJ FEL VELÜNK AZ EU HIVATALOS STS ELMÉLETI VIZSGÁJÁRA!

 
HA SPECIÁLIS KATEGÓRIÁJÚ UAS MŰVELETET VÉGZEL, DE SZERETNÉD ELKERÜLNI A MŰVELETI ENGEDÉLYHEZ VAGY A LUC MEGSZERZÉSÉHEZ KAPCSOLÓDÓ NEHÉZKES ADMINISZTRÁCIÓT, AKKOR VÁLASZT A STANDARD FORGATÓKÖNYV SZERINTI ÜZEMELTETÉST!

Az UAS STS-01 és STS-02 32 órás elméleti tanfolyam célja, az (EU) 2019/947 rendelete alapján meghatározott STS-01 és STS-02 üzemeltetési nyilatkozat elkészítéséhez és az elkészített üzemeltetési nyilatkozat alapján történő üzemeltetéshez szükséges elméleti vizsgára való felkészítés.

Csoportkép drónnal

A képzés célja

Ez a tanfolyam olyan professzionális drónpilóták számára lett kidolgozva, akik az STS01/STS02 szabványos forgatókönyv (STS) valamint  a PDRAS01/S02 előre definiált kockázatértékelés (PDRA) alapján az EU speciális kategóriában szeretnének műveleteket végezni.

Ez a tanfolyam az STS/PDRA által megkövetelt távoli pilótaképzési kompetenciákat tartalmazza.  

A teljes tanfolyam elvégzése és a sikeres KAV vizsga után a távoli pilóta megkapja a kiállított elméleti ismereteket igazoló STS távoli pilóta bizonyítványt, amellyel megkezdheti a gyakorlati készségek elsajátítását.

A képzésre vonatkozó jogszabályok

(1) Az EU 2019/947 rendelet 5. cikkel összhangban a pilóta nélküli légi jármű üzemeltetője a UAS.SPEC.030 és UAS.SPEC.030 pontok alternatívájaként a melléklet 1. függelékében meghatározott szabványos forgatókönyvnek való megfelelésről szóló üzemeltetési nyilatkozatot nyújthat be a nyilvántartásba vétel helye szerinti tagállam illetékes hatóságának a 040. sz. szabvány szerinti üzemeltetésre vonatkozóan:

(a) A pilóta nélküli légi járművek:
  (i)legfeljebb 3 méteres maximális jellemző méret VLOS-ban ellenőrzött földi terület felett, kivéve az emberek gyülekezetei felett,
  (ii) legfeljebb 1 méteres maximális jellemző méret a VLOS-ban, kivéve a gyülekező emberek felett;
  (iii) legfeljebb 1 méteres maximális jellemző méret a BVLOS-ban ritkán lakott területek felett;    (iv) legfeljebb 3 méteres maximális jellemző méret a BVLOS-ban az ellenőrzött földfelszín felett.

(b) a földfelszín legközelebbi pontjától számított 120 méter alatt végzik, és:

  (i) nem ellenőrzött légtérben (F vagy G osztály), kivéve, ha a tagállamok eltérő korlátozásokat írnak elő a légi járművek földrajzi zónáin keresztül olyan területeken, ahol a pilótával repülő légi járművel való találkozás valószínűsége magas; vagy
 (ii) ellenőrzött légtérben, az üzemeltetési területre vonatkozóan közzétett eljárásokkal összhangban, úgy, hogy biztosított legyen a pilóta nélküli légi járművel való találkozás alacsony valószínűsége.

MENNYIBE KERÜL A TANFOLYAM?

Az európai szabványos forgatókönyv (STS) egy előre meghatározott művelet, amelyet az (EU) 2019/947 rendelet 1. függeléke ír le, és 2024. január 1-től vált alkalmazandóvá. Ez az egyik lehetőség az UAS üzemeltetők számára, a speciális műveleti kategóriában, hogy megkezdjék tevékenységüket.

Az üzemeltetőnek ennél a speciális kategóriánál nem kell műveleti engedélyt szereznie ahhoz, hogy az STS hatálya alá tartozó műveletet végezzen. Amennyiben  a művelet az STS hatálya alá tartozik, akkor elegendő erről egy nyilatkozatot benyújtani az NAA-nak.

  • STS-01: C5 UAS, 25kg MTOM VLOS egy ellenőrzött terület felett, akár lakott környezetben is.
  • STS-02: C6 UAS, 25kg MTOM BVLOS légtérmegfigyelőkkel egy ellenőrzött földi terület felett, ritkán lakott környezetben.

A felkészítő kurzus ára: 225.000 Ft +27% Áfa (285.750 Ft)

MIÉRT VÁLASZD A LÉGTÉR.HU STS KÉPZÉSÉT? 

0 Monthly
  • Ingyenes 1 órás konzultáció minden STS megrendeléshez
  • Segítség a megfelelő pilóta nélküli légijármű kiválasztásában
  • STS - 32 óra elmélet
  • Többszáz kérdésből álló kérdésbank
  • Videós visszanézési lehetőség
  • "Sikeres vizsga garancia" a feltételek teljesítése esetén
  • Szükség esetén a műveleti leírás és a vészhelyzeti reagálási terv elkészítése
  • Kedvezmények azok számára, akik nálunk végezték UASSPCT képzéseket (A tanfolyam díja számukra 100.000,- Forint+ÁFA)
Popular
(2) A pilóta nélküli légi jármű üzemeltetőinek nyilatkozatának tartalmaznia kell:

(a) a pilóta nélküli légijármű rendszer üzemeltetőjére vonatkozó adminisztratív információk;

(b) nyilatkozat arról, hogy a művelet megfelel az 1. pontban meghatározott üzemeltetési követelménynek és a melléklet 1. függelékében meghatározott szabványos forgatókönyvnek;

(c) a pilóta nélküli légi jármű üzemeltetőjének kötelezettségvállalása arra vonatkozóan, hogy betartja az üzemeltetés biztonsága érdekében szükséges vonatkozó enyhítő intézkedéseket, beleértve az üzemeltetéshez kapcsolódó utasításokat, a pilóta nélküli légi jármű tervezését és az érintett személyzet alkalmasságát.

(d) a pilóta nélküli légi jármű rendszer üzemeltetőjének megerősítése arról, hogy a nyilatkozat alapján végrehajtott minden egyes repülésre megfelelő biztosítási fedezetet nyújt, amennyiben az uniós vagy nemzeti jog ezt előírja.

(3) A nyilatkozat kézhezvételekor az illetékes hatóság ellenőrzi, hogy a nyilatkozat tartalmazza-e a (2) bekezdésben felsorolt valamennyi elemet, és indokolatlan késedelem nélkül visszaigazolást ad a pilóta nélküli légi jármű üzemeltetőjének a nyilatkozat kézhezvételéről és teljességéről.
(4) Az átvételi és teljességi igazolás kézhezvételét követően UAS üzemeltető jogosult a művelet megkezdésére.
C6 UAS

HELYSZÍNEK

100%-ban online képzés.

Drón programozás mező

MAGABIZTOS TUDÁS

A képzés színvonala a nálunk megszokott minőségű

Képzés tematikája

(i)       légiközlekedési szabályok

(ii)    az emberi teljesítőképesség határai

(iii)     operatív eljárássok;

(iv)     a földi kockázat technikai és operatív jellegű csökkentése;

(v)      általános UAS-ismeretek;

(vi)     meteorológia;

(vii)   az UAS repülési teljesítménye;

(viii) légi kockázat technikai és operatív jellegű csökkentése

A képzés 100%-ban elméleti tanórákból áll.

Néhány téma a teljesség igénye nélkül, amelyet a képzés során a pilóták elsajátítanak:

Légiközlekedés szervezetei, magyar és EU jogszabályok ismerete

A képzés célja a távpilóták felkészítése a pilóta nélküli légijárművek biztonságos irányítására.

Az EU 947-es rendelet és légiközlekedési szabályok ismerete elengedhetetlen a légtér biztonságos használatához. A légterek és légtérszerkezet szabályainak megértése segíti a repülésbiztonság növelését és veszélyhelyzetek elkerülését. 

A Légiforgalmi tájékoztatás és művelet tervezés szabályainak ismerete lehetővé teszi a hatékony és biztonságos UAS üzemeltetést a repülőterek és ellenőrzött légterek közelében

Könnyű UAS Üzembentartói tanúsítvány

Operatív eljárások - UAS műveletek

A távpilóta-képzés során az EU rendeleteknek és a magyar szabályoknak megfelelő VLOS, eVLOS és BVLOS szabályok megértése rendkívül fontos, mert ezek a szabályok biztosítják a drónok biztonságos üzemelését és a légiközlekedési biztonságot.

Fontos, hogy a távpilóták megfelelően értsék ezeket a szabályokat és betartsák azokat a légiközlekedési biztonság érdekében

MEHU-A műveleti terület kockázatelemzése

A távpilóták képzése során a műveleti terület és a környezet (beleértve a fizikai környezetet, az időjárást, az esetleges műveletbe nem vont személyeket stb.) vizsgálata kiemelt fontosságú, mivel lehetővé teszi a pilóták számára, hogy pontosan felmérjék a repülési körülményeket és előkészüljenek a feladatra.

A vizsgálat során a távpilótáknak képesnek kell lenniük felmérni az adott területen található objektumokat, akadályokat, a terep szerkezetét és más jellemzőit, valamint az időjárási feltételeket.

Az ilyen tényezők felmérése és megértése segít a távpilótáknak azonosítani a potenciális kockázatokat és biztonsági veszélyeket, így előre tervezhetik a repülési feladatot és a szükséges intézkedéseket, valamint, hogy csökkentsék az esetleges kockázatokat és biztonsági problémákat.

Váratlan helyzetek művelet közben

Az emberi teljesítőképesség határai, Emberi észlelés és hibalehetőségek, CRM/MCC

A Crew Resource Management az interperszonális kommunikációra, a vezetésre és a döntéshozatalra összpontosít a UAS-műveletek során. Az MCC (Multi Crew Co-operation ) a többfős személyzetek együttműködésére a többfős repülési műveletek szabályaira és tudnivalóira összpontosít.


Ezen a CRM/MCC-tanfolyamon a tanuló megtanulja az összes szükséges nem technikai jellegű készséget, hogy megfelelően együtt tudjon dolgozni másokkal, megfelelően képes legyen egy csapat vagy több fős személyzet irányítására, vezetésére.

Meteorológia

A pilóta nélküli légijárművek üzemeltetése során a meteorológiai ismerete kiemelkedő fontossággal bír.

A meteorológiai adatok megismerésének segítségével a UAS-pilóták pontos információkat kaphatnak az időjárás viszonyairól, beleértve a szélsebességet, irányt és az esetleges turbulenciát.

A meteorológiai adatok kulcsfontosságúak a repülési tervezés során, különösen tagolt terepen vagy BVLOS-ban történő üzemeltetés esetén.

A megfelelő meteorológiai ismeretek lehetővé teszik a pilóták számára, hogy hatékonyan alkalmazkodjanak az időjárási körülményekhez, minimalizálják a repülési kockázatokat, és biztosítsák a UAS-ok biztonságos és hatékony működtetését a különböző környezeti feltételek között.

80 órás növényvédelmi alapképzés 8

VIZSGAGARANCIA REJTETT KÖLTSÉGEK NÉLKÜL!

A drónpióta szakképesítéshez szükséges vizsga alapos felkészülést igényel. Nálunk biztosra mehetsz a vizsgán!

KÉRDÉS ESETÉN KERESS MINKET AZ ALÁBBI ELÉRHETŐSÉGEK EGYIKÉN

►+36 70 450 5960◄    ►LEGTER@LEGTER.HU◄

A képzés időpontja: 2024.03.18.-tól folyamatosan 

Képzés díja

A teljes képzés ára 285.750,-Ft (Bruttó)

Jelentkezés

A képzésre az oldalon található "jelentkezem a képzésre" gomb megnyomásával tudsz jelentkezni.

Bemeneti feltételek

A képzésre a A1/A3 vagy A2 vizsga megléte esetén tudsz jelentkezni.

Nincs meg a az A1/A3 az A2 vizsgád?

Ne aggódj, nálunk az A1/A3 az A2 de akár más pilóta nélküli légijárművekkel kapcsolatos vizsgára is gyorsan felkészülhetsz!

A felkészítő kurzus ára: 225.000 Ft +27% Áfa (285.750 Ft)

KEDVEZMÉNYEK

A Légtér.hu UASSPCT vizsgát tett tanulói 100.000,- forint + ÁFA áron jelentkezhetnek a képzésre