KÉSZÜLJ FEL VELÜNK AZ EU HIVATALOS STS ELMÉLETI VIZSGÁJÁRA!
HA SPECIÁLIS KATEGÓRIÁJÚ UAS MŰVELETET VÉGZEL, DE SZERETNÉD ELKERÜLNI A MŰVELETI ENGEDÉLYHEZ VAGY A LUC MEGSZERZÉSÉHEZ KAPCSOLÓDÓ NEHÉZKES ADMINISZTRÁCIÓT, AKKOR VÁLASZT A STANDARD FORGATÓKÖNYV SZERINTI ÜZEMELTETÉST!
Az UAS STS-01 és STS-02 32 órás elméleti videós kurzus célja, az (EU) 2019/947 rendelete alapján meghatározott STS-01 és STS-02 üzemeltetési nyilatkozat elkészítéséhez és az elkészített üzemeltetési nyilatkozat alapján történő üzemeltetéshez szükséges elméleti vizsgára való felkészítés.
A képzés célja
Ez a videós kurzus olyan professzionális drónpilóták számára lett kidolgozva, akik az STS01/STS02 szabványos forgatókönyv (STS) valamint a PDRAS01/S02 előre definiált kockázatértékelés (PDRA) alapján az EU speciális kategóriában szeretnének műveleteket végezni.
Ez a kurzus az STS/PDRA által megkövetelt távoli pilótaképzési kompetenciákat tartalmazza.
A teljes videós kurzus elvégzése és a sikeres KAV vizsga után a távoli pilóta megkapja a kiállított elméleti ismereteket igazoló STS távoli pilóta bizonyítványt, amellyel megkezdheti a gyakorlati készségek elsajátítását.
A képzésre vonatkozó jogszabályok
(1) Az EU 2019/947 rendelet 5. cikkel összhangban a pilóta nélküli légi jármű üzemeltetője a UAS.SPEC.030 és UAS.SPEC.030 pontok alternatívájaként a melléklet 1. függelékében meghatározott szabványos forgatókönyvnek való megfelelésről szóló üzemeltetési nyilatkozatot nyújthat be a nyilvántartásba vétel helye szerinti tagállam illetékes hatóságának a 040. sz. szabvány szerinti üzemeltetésre vonatkozóan:
(a) A pilóta nélküli légi járművek:
(i)legfeljebb 3 méteres maximális jellemző méret VLOS-ban ellenőrzött földi terület felett, kivéve az emberek gyülekezetei felett,
(ii) legfeljebb 1 méteres maximális jellemző méret a VLOS-ban, kivéve a gyülekező emberek felett;
(iii) legfeljebb 1 méteres maximális jellemző méret a BVLOS-ban ritkán lakott területek felett; (iv) legfeljebb 3 méteres maximális jellemző méret a BVLOS-ban az ellenőrzött földfelszín felett.
(b) a földfelszín legközelebbi pontjától számított 120 méter alatt végzik, és:
(i) nem ellenőrzött légtérben (F vagy G osztály), kivéve, ha a tagállamok eltérő korlátozásokat írnak elő a légi járművek földrajzi zónáin keresztül olyan területeken, ahol a pilótával repülő légi járművel való találkozás valószínűsége magas; vagy
(ii) ellenőrzött légtérben, az üzemeltetési területre vonatkozóan közzétett eljárásokkal összhangban, úgy, hogy biztosított legyen a pilóta nélküli légi járművel való találkozás alacsony valószínűsége.
MENNYIBE KERÜL A VIDEÓS KURZUS?
Az európai szabványos forgatókönyv (STS) egy előre meghatározott művelet, amelyet az (EU) 2019/947 rendelet 1. függeléke ír le, és 2024. január 1-től vált alkalmazandóvá. Ez az egyik lehetőség az UAS üzemeltetők számára, a speciális műveleti kategóriában, hogy megkezdjék tevékenységüket.
Az üzemeltetőnek ennél a speciális kategóriánál nem kell műveleti engedélyt szereznie ahhoz, hogy az STS hatálya alá tartozó műveletet végezzen. Amennyiben a művelet az STS hatálya alá tartozik, akkor elegendő erről egy nyilatkozatot benyújtani az NAA-nak.
- STS-01: C5 UAS, 25kg MTOM VLOS egy ellenőrzött terület felett, akár lakott környezetben is.
- STS-02: C6 UAS, 25kg MTOM BVLOS légtérmegfigyelőkkel egy ellenőrzött földi terület felett, ritkán lakott környezetben.
A felkészítő kurzus ára: 225.000 Ft +27% Áfa (285.750 Ft)
MIÉRT VÁLASZD A LÉGTÉR.HU STS KÉPZÉSÉT?
-
Ingyenes 1 órás konzultáció minden STS megrendeléshez
-
Segítség a megfelelő pilóta nélküli légijármű kiválasztásában
-
STS - 32 óra elmélet
-
Többszáz kérdésből álló kérdésbank
-
Videós visszanézési lehetőség
-
"Sikeres vizsga garancia" a feltételek teljesítése esetén
-
Szükség esetén a műveleti leírás és a vészhelyzeti reagálási terv elkészítése
-
Kedvezmények azok számára, akik nálunk végezték UASSPCT képzéseket (A kurzus díja számukra 100.000,- Forint+ÁFA)
(2) A pilóta nélküli légi jármű üzemeltetőinek nyilatkozatának tartalmaznia kell:
(a) a pilóta nélküli légijármű rendszer üzemeltetőjére vonatkozó adminisztratív információk;
(b) nyilatkozat arról, hogy a művelet megfelel az 1. pontban meghatározott üzemeltetési követelménynek és a melléklet 1. függelékében meghatározott szabványos forgatókönyvnek;
(c) a pilóta nélküli légi jármű üzemeltetőjének kötelezettségvállalása arra vonatkozóan, hogy betartja az üzemeltetés biztonsága érdekében szükséges vonatkozó enyhítő intézkedéseket, beleértve az üzemeltetéshez kapcsolódó utasításokat, a pilóta nélküli légi jármű tervezését és az érintett személyzet alkalmasságát.
(d) a pilóta nélküli légi jármű rendszer üzemeltetőjének megerősítése arról, hogy a nyilatkozat alapján végrehajtott minden egyes repülésre megfelelő biztosítási fedezetet nyújt, amennyiben az uniós vagy nemzeti jog ezt előírja.
(3) A nyilatkozat kézhezvételekor az illetékes hatóság ellenőrzi, hogy a nyilatkozat tartalmazza-e a (2) bekezdésben felsorolt valamennyi elemet, és indokolatlan késedelem nélkül visszaigazolást ad a pilóta nélküli légi jármű üzemeltetőjének a nyilatkozat kézhezvételéről és teljességéről.
(4) Az átvételi és teljességi igazolás kézhezvételét követően UAS üzemeltető jogosult a művelet megkezdésére.
HELYSZÍNEK
100%-ban online képzés.
MAGABIZTOS TUDÁS
A képzés színvonala a nálunk megszokott minőségű
Képzés tematikája
(i) légiközlekedési szabályok
(ii) az emberi teljesítőképesség határai
(iii) operatív eljárássok;
(iv) a földi kockázat technikai és operatív jellegű csökkentése;
(v) általános UAS-ismeretek;
(vi) meteorológia;
(vii) az UAS repülési teljesítménye;
(viii) légi kockázat technikai és operatív jellegű csökkentése
A képzés 100%-ban elméleti tanórákból áll.
Néhány téma a teljesség igénye nélkül, amelyet a képzés során a pilóták elsajátítanak:
Légiközlekedés szervezetei, magyar és EU jogszabályok ismerete
A képzés célja a távpilóták felkészítése a pilóta nélküli légijárművek biztonságos irányítására.
Az EU 947-es rendelet és légiközlekedési szabályok ismerete elengedhetetlen a légtér biztonságos használatához. A légterek és légtérszerkezet szabályainak megértése segíti a repülésbiztonság növelését és veszélyhelyzetek elkerülését.
A Légiforgalmi tájékoztatás és művelet tervezés szabályainak ismerete lehetővé teszi a hatékony és biztonságos UAS üzemeltetést a repülőterek és ellenőrzött légterek közelében
Operatív eljárások - UAS műveletek
A távpilóta-képzés során az EU rendeleteknek és a magyar szabályoknak megfelelő VLOS, eVLOS és BVLOS szabályok megértése rendkívül fontos, mert ezek a szabályok biztosítják a drónok biztonságos üzemelését és a légiközlekedési biztonságot.
Fontos, hogy a távpilóták megfelelően értsék ezeket a szabályokat és betartsák azokat a légiközlekedési biztonság érdekében
MEHU-A műveleti terület kockázatelemzése
A távpilóták képzése során a műveleti terület és a környezet (beleértve a fizikai környezetet, az időjárást, az esetleges műveletbe nem vont személyeket stb.) vizsgálata kiemelt fontosságú, mivel lehetővé teszi a pilóták számára, hogy pontosan felmérjék a repülési körülményeket és előkészüljenek a feladatra.
A vizsgálat során a távpilótáknak képesnek kell lenniük felmérni az adott területen található objektumokat, akadályokat, a terep szerkezetét és más jellemzőit, valamint az időjárási feltételeket.
Az ilyen tényezők felmérése és megértése segít a távpilótáknak azonosítani a potenciális kockázatokat és biztonsági veszélyeket, így előre tervezhetik a repülési feladatot és a szükséges intézkedéseket, valamint, hogy csökkentsék az esetleges kockázatokat és biztonsági problémákat.
Az emberi teljesítőképesség határai, Emberi észlelés és hibalehetőségek, CRM/MCC
A Crew Resource Management az interperszonális kommunikációra, a vezetésre és a döntéshozatalra összpontosít a UAS-műveletek során. Az MCC (Multi Crew Co-operation ) a többfős személyzetek együttműködésére a többfős repülési műveletek szabályaira és tudnivalóira összpontosít.
Ezen a CRM/MCC-videós kurzuson a tanuló megtanulja az összes szükséges nem technikai jellegű készséget, hogy megfelelően együtt tudjon dolgozni másokkal, megfelelően képes legyen egy csapat vagy több fős személyzet irányítására, vezetésére.
Meteorológia
A pilóta nélküli légijárművek üzemeltetése során a meteorológiai ismerete kiemelkedő fontossággal bír.
A meteorológiai adatok megismerésének segítségével a UAS-pilóták pontos információkat kaphatnak az időjárás viszonyairól, beleértve a szélsebességet, irányt és az esetleges turbulenciát.
A meteorológiai adatok kulcsfontosságúak a repülési tervezés során, különösen tagolt terepen vagy BVLOS-ban történő üzemeltetés esetén.
A megfelelő meteorológiai ismeretek lehetővé teszik a pilóták számára, hogy hatékonyan alkalmazkodjanak az időjárási körülményekhez, minimalizálják a repülési kockázatokat, és biztosítsák a UAS-ok biztonságos és hatékony működtetését a különböző környezeti feltételek között.
VIZSGAGARANCIA REJTETT KÖLTSÉGEK NÉLKÜL!
A drónpióta szakképesítéshez szükséges vizsga alapos felkészülést igényel. Nálunk biztosra mehetsz a vizsgán!
KÉRDÉS ESETÉN KERESS MINKET AZ ALÁBBI ELÉRHETŐSÉGEK EGYIKÉN
►+36 70 450 5960◄ ►LEGTER@LEGTER.HU◄
A képzés időpontja: 2024.03.18.-tól folyamatosan
Képzés díja
A teljes képzés ára 285.750,-Ft (Bruttó)
Jelentkezés
A képzésre az oldalon található "jelentkezem a képzésre" gomb megnyomásával tudsz jelentkezni.
Bemeneti feltételek
A képzésre a A1/A3 vagy A2 vizsga megléte esetén tudsz jelentkezni.
Nincs meg a az A1/A3 az A2 vizsgád?
Ne aggódj, nálunk az A1/A3 az A2 de akár más pilóta nélküli légijárművekkel kapcsolatos vizsgára is gyorsan felkészülhetsz!
A felkészítő kurzus ára: 225.000 Ft +27% Áfa (285.750 Ft)
KEDVEZMÉNYEK
A Légtér.hu UASSPCT vizsgát tett tanulói 100.000,- forint + ÁFA áron jelentkezhetnek a képzésre