PILÓTA NÉLKÜLI LÉGIJÁRMŰ IRÁNYÍTÓI IGAZOLVÁNY MEGSZERZÉSÉRE FELKÉSZÍTŐ TANFOLYAM

HA DRÓNNAL PERMETEZEL ERRE A KÉPZÉSRE IS SZÜKSÉGED LESZ!

2023 januárjában elindul a pilóta nélküli légijármű irányítói igazolvány megszerzésére felkészítő tanfolyam!

Kérdésed van? Keress minket!

►+36 70 450 5960◄    ►LEGTER@LEGTER.HU◄

Képzés díja

A teljes képzés ára 790.000 Ft+Áfa

Jelentkezés

A képzésre jelenleg előjelentkezhetsz, az alábbi form kitöltésével.

Bemeneti feltételek

A képzésre A2 távpilóta vizsga megléte esetén tudsz jelentkezni.

Nincs meg az A2 vizsgád ?

Ne aggódj, nálunk az A2 vizsgára is gyorsan felkészülhetsz!

Kedvezmények

A 2023 január 9-én induló növényvédelmi drónpilóta képzés résztvevői 10% kedvezményt kapnak a képzés árából!

A képzésre előjelentkezők 5% kedvezményt kapnak a tanfolyam árából!

Az előjelentkezés határideje 2023. január 4.

Miért jelentkezz erre a képzésre?

A növényvédelmi drónpilóta képzés elvégzése mellett ennek a képzésnek az elvégzése is KÖTELEZŐ, csak a sikeres vizsgát követően kerülhetsz be a mezőgazdasági pilóta nélküli légijármű irányítói nyilvántartásba.

Érdemes tudni, hogy hamarosan a növényvédelmi drónpilóta képzés bemeneti feltétele lesz a pilóta nélküli légijármű irányítói igazolvány megléte.

A pilóta nélküli légijármű irányítói igazolvány megszerzésére felkészítő képzésre előjelentkezést hirdetünk!


Az alábbi űrlap kitöltésével tudsz a pilóta nélküli légijármű irányítói igazolvány megszerzésére felkészítő tanfolyamra jelentkezni.

A képzés célja

A képzés célja, hogy a távpilóta megfelelő szakértelemmel rendelkezzen a tárgyi tevékenység biztonságos elvégzése érdekében a „speciális” kategóriájú UAS-műveletek multikopterrel történő végrehajtásában. A megszerzett kompetenciák alkalmazásával valósuljon meg az UAS jogszerű és biztonságos üzemeltetése. A képesítések megszerzésének alapvető célja az EU rendelet alapján meghatározott ismeretanyag átadása a képzésben résztvevők számára, illetve jelen képzéssel megszerzett ismeretanyagok birtokában, azokra alapulóan, a drón pilóta képessé váljon további, speciális tevékenység elvégzésére

LÉGIJOG - 8 ÓRA

A légiközlekedés szabályozása

  • az EASA és a repülés rendszerének bemutatása,
  • a 2019/945 EU és a 2019/947 EU rendelet
    • a rendeletek hatálya és alkalmazhatóságuk az EU-tagállamokban,
    • a speciális műveleti kategóriára vonatkozó szabályok,
    • a műveleti engedély LUC,
    • kockázatértékelésre vonatkozó szabályok,
    • a sztenderd forgatókönyvek (STS),
    • a predefined risk assessment-ek (PDRA) áttekintése,
    • UAS-üzembentartók nyilvántartása,
    • UAS-üzembentartók felelősségi köre,
    • a távoli pilóta felelősségi köre, és
    • esemény és baleset bejelentése.
  • a közös repülési szabályok (SERA)
  • légtér-besorolások és légtérfoglalási eljárások,
  • légiforgalmi tájékoztató kiadványok és NOTAM.

A magánélet tiszteletben tartása és az adatvédelem

    • a magánélet és az adatvédelem,
    • az adatvédelem alapelvei.

Biztosítás

  • felelősség baleset vagy esemény esetén,
  • az EU rendeleteinek általános ismerete,
  • a biztosításokra vonatkozó esetleges eltérő tagállami követelmények

UAS rendszerek üzembentartása - 24 óra

Operatív eljárások

  • repülés előtti feladatok, felszállás előtti teendők
  • a specific operations risk assessment (SORA) módszertan alapjai és a PDRA-k használata,
  • a műveleti terület és annak környezetének vizsgálata, beleértve a domborzatot és a pilóta nélküli légijármű (továbbiakban: UA) láthatóságát befolyásoló potenciális akadályokat, a műveletbe nem bevont személyek feletti átrepülés kockázatát és a kritikus infrastruktúra feletti átrepülés kockázatát,
  • azon biztonságos terület meghatározása, ahol a távoli pilóta gyakorlati repülést végezhet,
  • a műveleti mennyiségnek viszonylatában a vonatkozó korlátozásoknak és feltételeknek való megfelelés betartására és a tervezett művelet földi kockázat puffere,
  • látótávolságon belüli (VLOS) és látótávolságon kívüli (BVLOS) műveletek, pilóta nélküli légijármű-megfigyelő használata,
  • környezeti és időjárási körülmények (pl.: az UAS teljesítményét befolyásoló tényezők, például elektromágneses zavarok, szél, hőmérséklet ),
  • az időjárás-előrejelzés beszerzési módszerei,
  • az UAS állapotának ellenőrzése, repülésre való felkészítés műszaki-technikai feltételei, külső szemrevételezés és érintéssel történő állapotellenőrzés rendje,
  • akkumulátorok töltésének, cseréjének és tárolásának szabályai,
  • repülés előtti ellenőrzések teendői,
  • repülés biztonságára veszélyt jelentő tényezők,
  • távirányító és az UA közötti adatátvitelt és irányítást biztosító összeköttetés felépítése és biztosítása.

Repülésbiztonság

  • repülésbiztonsági alapfogalmak, a repülésbiztonságot szabályzó normák,
  • az UAS felhasználás repülésbiztonsági kockázatai,
  • a repülési feladatok megkezdése előtt és végrehajtása során betartandó repülés biztonsági rendszabályok, a repülésbiztonsági rendszer működése,
  • a repülés biztonságát befolyásoló döntések,
  • a légiközlekedési események fokozatai,
  • légiközlekedési események jelentése,
  • teendők légiközlekedési esemény bekövetkezésekor,
  • a légiközlekedési eseménykivizsgálás alapelvei és lépései.

 Navigáció

    • térképek, légiforgalmi térképek (1:500000, 1:250000, alacsony szintű átrepülési térképek), jelek, jelölések, alapfogalmak,
    • a repülés magasságai, mérésének elve, mértékegységek,
    • a repülés sebességei, meghatározásuk módszerei, mértékegységei,
    • az útvonaltervezés sajátosságai, módszerei,
    • navigációs és útvonalszámítások gyakorlása,
    • navigációs eszközök, és korlátjaik (GNSS, inerciális rendszer),
    • technikai fejlesztések     (geo-fencing,      UTM-rendszer,      automata     üzemmódok, azonosítási megoldások, felderítő/elkerülő rendszerek).

UAS rendszerek általános ismerete - 12 óra

Általános ismeretek

  • alapvető repüléselméleti ismeretek, aerodinamika alapjai,tipikus UAS kialakítások,
  • UAS-ok fő szerkezeti elemei és azok működése,
  • UAS-ok műszaki-technikai jellemzői, szerkezeti felépítésük, fedélzeti eszközök, berendezések működési elve, főbb paraméterei
  • elektromos motorok
  • teljesítmény jellemzők
  • akkumulátorok típusai, jellemző
  • távirányítás
    • jel elvesztése és rendszerhiba-protokollok – az állapot megértése és a programozott válaszok megtervezése, mint például hazatérés, várakozás, azonnali leszállás,
    • repülésirányítási módok,
    • repülés megszakítási
      •  

Meteorológia - 12 óra

Általános meteorológiai ismeretek

    • a légkör felépítése, összetevői,
    • alapvető hatások, melyek meghatározzák a légkörben lejátszódó jelenségeket,
    • légköri jelenségek alapvető hajtóerői, azok gyakorlati következményei,
    • repülésmeteorológiai tényezők      legfontosabbjainak      elméleti      és      gyakorlati következményei,
    • az UAS      beavatkozásokat      alapvetően     meghatározó      hőmérséklet      elméleti összefüggések és ezek gyakorlati jelentősége, mérési módszerei.

Időjárási hatások az UAS-ra, UAS repülésekre veszélyes időjárási jelenségek a légkörben,

  • erős szél,
  • viharos szél,
  • turbulencia jelensége és fajtái,
  • légijárművek jegesedése és fajtái,
  • rossz látási viszonyok kialakulása,
  • a köd különböző fajtái,
  • a szél változása a magassággal,
  • horizontális és vertikális szélnyírás,
  • alacsony felhőalapok kialakulása,
  • csapadék kialakulása és fajtái,
  • zivatar és zivatarok fajtái, zivataros kifutószél, zivatarhoz kapcsolódó egyéb jelenségek,
  • naptevékenység hatása.

Regionális időjárási hatások

  • egy adott térségre jellemző időjárás sajátosságai, aktuális időjárási jelenségek elérése, értelmezése,
  • a tengeri-parti szél,
  • hegy-völgyi cirkuláció,
  • a felemelkedő levegő adiabatikus változásai,
  • orografikus hatások,
  • felszíni érdesség hatására kialakuló szélváltozások.

Időjárás előrejelzési produktumok és értelmezésük

  • UAS repülésekhez szolgáltatott előrejelzések és veszélyjelzések értelmezése,
  • a meteorológiai távérzékelési eszközök (radar, műhold, villámlokalizációs rendszerek, Sound Detection And Ranging azaz SODAR) által nyújtott információk értelmezése,
  • alacsony szintű repülésben felhasználható repülésmeteorológiai táviratok (METAR, SPECI, TAF),
  • alacsony szintű repülésben felhasználható térképek, (alacsonyszintű szignifikáns térkép, széltérkép, táblázatos formák) ismerete,
  • az Országos      Meteorológiai       Szolgálat,      mint      tanúsítvánnyal      rendelkező repülésmeteorológiai szolgáltató által nyújtott információk ismerete, elérése.

Emberi tényezők - 4 óra

Az emberi teljesítőképesség és korlátai

  • anatómiai, élettani és pszichológiai alapismeretek,
  • orvosi alkalmasság,
  • a döntéshozatali mechanizmus megismerése,
  • tanulás, tudásszint,
  • érzékelés (például távolság, magasság, sebesség, tudatosság),
  • fáradtság (pl. repülési idő munkaidőn belül, cirkadián ritmus, munkahelyi stressz,
  • figyelem (zavaró tényezők kiküszöbölése, szkennelési technikák),
  • környezeti tényezők (például időjárási hatások, például hőmérséklet, szél a távirányítón, látásváltozás a tájolástól a nap felé),
  • csapatmunka
    • a CRM bemutatása,
    • UAS pilóták belső és külső együttműködési eljárásai,
    • feladatmegosztás,
    • vezetési képesség,
    • helyzetértékelés,
    • helyzettudatos döntés előkészítés folyamata,
    • csoport tagjainak szerepe,
    • csoporton belüli szerepek kiosztása,
    • bizalom, interperszonális kapcsolatok,
    • biztonsági szemlélet,
    • csapatépítés,
    • segítségnyújtás rendellenesség alkalmával.
  • a stressz tünetei és felismerése
    • normál és rendellenes helyzetek,
    • a személyiség szerepe a stressz kezelésében,
    • Team resource management (TRM), Critical  incident stress management
    • segítség kérés és nyújtás fokozott stressz esetén,
  • az emberi hiba
    • a hiba és biztonság kapcsolata,
    • a hiba típusai,
    • a hibára hajlamosító körülmények.
  • szóbeli és nem szóbeli kommunikáció.

UAS rendszerek -16 óra

Gyakorlati oktatás

    • fel- és leszállóhely kiválasztása,
    • repülés tervezés, útvonal programozás,
    • időjárási körülmények felmérése és figyelembe vétele,
    • UAS kiszolgálása, repülésre való felkészítése,
    • UAS repülés előtti ellenőrzése,
    • a mydronespace applikáció és használata,
    • felszállás,
    • emelkedés és süllyedés,
    • fordulózási technikák,
    • magasságtartás,
    • légijármű tömegének hatása a repülési tulajdonságokra, feladatok végrehajtása különböző felszálló tömeggel,
    • útvonal repülése manuálisan,
    • útvonal repülése autonóm funkciók használatával,
    • látótávolságon belüli (VLOS) repülés,
    • látótávolságon kívüli (BVLOS) repülés,
    • akadályok megközelítése, biztonságos távolságtartás,
    • légtér és műveleti terület figyelése, ütközések elkerülése,
    • légiforgalmi kommunikáció,
    • pilóta nélküli légijármű-megfigyelő használata,
    • vészhelyzeti eljárások,
    • UAS irányítása GPS jelet nem használó (pl.: ATTI) repülési módban,
    • leszállás,

HELYSZÍNEK

Gyakorlati képzéseink helyszíne Hajmáskér és Hatvan, de megfelelő csoportlétszám esetén kihelyezett gyakorlatot is biztosítunk.

MAGABIZTOS TUDÁS

A gyakorlati képzések kiscsoportos foglalkozás keretében valósulnak meg. A magabiztos tudás megszerzését gyakorlott drónpilóták biztosítják.

Műveleti engedély? luc?

A drónos permetezés kizárólag az EU rendelet szerinti SPECIÁLIS kategóriában hajtható végre. Ehhez műveleti engedélyre vagy LUC-ra lesz szükséged.

Cégünk referenciával rendelkezik a speciális kategóriára vonatkozó engedélyek beszerzésében is.

Ne kockáztass, bízd ránk az engedélyeztetést is !

Mezőgazdasági pilóta nélküli légijármű irányítói nyilvántartás

A pilóta nélküli légijárművekkel végzett mezőgazdasági repülések szabályait a mező- és erdőgazdasági légi munkavégzésről szóló 44/2005. (V. 6.) FVM-GKM-KvVM együttes rendelet tartalmazza. 

Pilóta nélküli légijárművel történő mezőgazdasági repülést csak a mezőgazdasági pilóta nélküli légijármű irányítói nyilvántartásban szereplő személy végezhet.

Mezőgazdasági pilóta nélküli légijármű irányítói nyilvántartásba az jegyezhető be, aki: 

  • pilóta nélküli légijármű irányítói igazolvánnyal rendelkezik, valamint

  • pilóta nélküli légijárműves növényvédelmi alapképzést elvégezte.