33. A szerződés: A szerződés az e-mailes visszaigazolásban (vagy az egyedi árajánlatban) szereplő egyedi szerződési rendelkezésekből (pl. a szolgáltatás megnevezése, mennyisége, ára, a Felhasználó számlázási adatai) és az ÁSZF-ből áll; ezek ütközése esetén az előbbi irányadó.
a. A szerződéssel a felek között a konkrét szolgáltatás nyújtására szóló eseti megbízási jogviszony jön létre, ami alapján a Szolgáltató csak arra vállal kötelezettséget, hogy a konkrét szolgáltatást a hatályos jogszabályok szerint, szakszerűen és kellő gondossággal nyújtja a Felhasználó részére. Ebből következően a Szolgáltató nem vállal felelősséget a Szolgáltató teljesítésétől független várakozások bekövetkezésére (pl. arra, hogy a Felhasználó a videó kurzus igénybevétele után sikeresen elvégzi a távpilóta-képzés vizsgáját vagy megkapja a tervezett UAS-művelet végzéséhez szükséges hatósági engedélyt).
b. A szerződés csak a visszaigazolásban (egyedi árajánlatban) meghatározott szolgáltatásra vonatkozik, az nem terjed ki a szolgáltatáshoz egyébként kapcsolódó/kapcsolható hatósági eljárásokban való közreműködésre vagy a hatóság előtti nyilatkozattételre (pl. a távpilóta-képesítés megszerzését elősegítő kurzus nem foglalja magában az UAS-művelettel kapcsolatos hatósági ügyintézést).
c. Információadás: A Felhasználó köteles a szerződés létrejöttéhez és teljesítéséhez (a Szolgáltató megítélése szerint) szükséges minden információt pontosan megadni. A Szolgáltató nem ellenőrzi a megadott információk pontosságát, továbbá azt sem, hogy a Felhasználó megfelel-e a szolgáltatással érintett tevékenységre vonatkozó jogszabályi követelményeknek.
d. A szerződés elektronikus úton kötött, nem írásbeli szerződésnek minősül, amelyet a Szolgáltató iktat és az utólag hozzáférhető, a szerződés iktatása száma a megrendelés azonosítószáma (hatósági ügyintézés esetén az ügyintézés egyedi azonosítója). A szerződés nyelve magyar, annak időbeli hatálya a koankrét szolgáltatás teljesítéséhez igazodik. A szerződésre a magyar jog, az abban nem rendezett kérdésekben a vonatkozó európai uniós és magyar jogszabályok irányadók. A Szolgáltató nem áll magatartási kódex hatálya alatt.
e. A szerződés kapcsán kizárásra kerül: 1. a konkrét szolgáltatás és annak szolgáltatási díja közötti, feltűnő értékaránytalanságra alapozott megtámadási jog (kivéve, ha a Felhasználó fogyasztónak minősül); 2. a felek esetleges korábbi üzleti kapcsolatában, vagy a szolgáltatással érintett üzletágban széles körben ismert és rendszeresen alkalmazott gyakorlat vagy szokás. A szerződés – annak létrejöttével – felvált minden, a Felhasználó és a Szolgáltató (a felek) között korábban és a konkrét szerződés tárgyában esetlegesen létrejött megállapodást.
f. Ha a szerződés bármely rendelkezése érvénytelen/hatálytalan lenne, vagy azzá válna, akkor az érvénytelen/hatálytalan rész nem hat ki az egész szerződésre, kivéve akkor, ha az érvénytelen/hatálytalan rész nélkül a felek a Szerződést nem kötötték volna meg. Ilyen esetben a felek az érvénytelen/hatálytalan részt olyan rendelkezéssel pótolják, amely az érvénytelen rész jogi/gazdasági céljához a legközelebb áll.
g. A Szolgáltató fenntartja a jogot a szerződés megkötésének megtagadására, ha (többek között): 1. a Felhasználó a szolgáltatással egyező, vagy azzal nagymértékben hasonló üzleti tevékenységet végez, vagy ilyenben érdekelt; 2. a Felhasználó által megjelölt hatósági ügyintézés iránti igény (pl. eseti légtér igénylése) jogszabályba ütközik, szakmailag nem indokolt vagy nem támogatható, vagy egyébként sérti a rugalmas és méltányos légtérfelhasználás alapelveit; 3. azt a Szolgáltató saját üzleti érdekei és üzleti titkának védelme egyébként indokolja.
h. A Szolgáltató jogosult a szolgáltatás teljesítéséhez alvállalkozókat, közreműködőket igénybe venni.
34. Kupon beváltása: A szolgáltatás megrendelése során beváltott kuponnal a konkrét szolgáltatás díja a kuponon szereplő összeggel csökken. A kupon a Szolgáltató által külön meghatározott feltételekkel, formában, felületen és időtartamban szerezhető meg és váltható be. A kupon beváltása csak azon szolgáltatásoknál lehetséges, ahol ez a lehetőség a konkrét szolgáltatás adatlapján (megrendelési űrlapon) szerepel. Ha a kupon megjelöli azt a konkrét szolgáltatást, amelyre az beváltható, akkor a kupon más szolgáltatásra nem váltható be.
a. A szolgáltatás megrendelése során csak egy kupon váltható be, a kuponok egymással vagy más kedvezménnyel nem vonhatók össze. A kupon nem váltható be: 1. az érvényességi idő lejártát követően; 2. eljárási költségre; 3. készpénzre. A kupon nem minősül pénzkövetelésnek, ezért a Szolgáltató részéről fennálló követelés értékébe nem számítható be.
b. A Szolgáltató fenntartja magának a jogot arra, hogy 1. a kupont az érvényességi idő lejárta előtt, indokolás nélkül visszavonja/érvénytelenítse, illetve, 2. a kupon megszerzésére/beváltására irányadó szabályokat vagy az ÁSZF-et megszegő Felhasználó kuponját érvénytelenítse vagy beváltását visszautasítsa. A kupon pótlását a Szolgáltató nem köteles biztosítani.
35. Ajándékozás: A szolgáltatás ajándékozása esetén a Felhasználó a megrendelni és kifizetni kívánt szolgáltatás igénybevételét más személy részére átengedheti. A szolgáltatás ajándékozása csak azon szolgáltatásoknál lehetséges, ahol ez a lehetőség a konkrét szolgáltatás adatlapján (megrendelési űrlapon) szerepel. Ha az ajándékkártya megjelöli azt a szolgáltatást, amelyre az beváltható, akkor az ajándékkártya más szolgáltatásra nem váltható be.
a. Az ajándékozó Felhasználó a szerződés létrejöttével válik szerződő féllé, a megajándékozott Felhasználó pedig az ajándékkártya beváltásával. Az ajándékozóra és a megajándékozottra a szerződésnek a konkrét szolgáltatás igénybevétele mértékéig irányadó rendelkezéseit kell alkalmazni (pl. a szolgáltatás megrendelésével és a számlázással kapcsolatos rendelkezéseket az ajándékozóra, a szolgáltatás teljesítésével kapcsolatos rendelkezéseket a megajándékozottra).
b. Az ajándékkártyát a megrendelési űrlap szerinti beváltási határidőig lehet beváltani az ajándékkártyán szereplő kóddal. Az esetlegesen hibás kódot a Szolgáltató a beváltási határidőn belül pótolja, egyebekben a Szolgálató az ajándékkártya pótlását nem köteles biztosítani. Az ajándékozó Felhasználó felelős az ajándékkártya illetéktelen személy (nem a megajándékozott) általi felhasználásáért.
c. Az ajándékkártya nem váltható be: 1. a beváltási határidő lejártát követően; 2. eljárási költségre; 3. készpénzre. Az ajándékkártya nem minősül pénzkövetelésnek, ezért a Szolgáltató részéről fennálló követelés értékébe nem számítható be.
36. A szerződés megszűnése: A szerződés automatikusan megszűnik: 1. a megrendelt szolgáltatás teljesítésével (pl. előfizetés lejárata); 2. a Szolgáltató vagy a Felhasználó jogutód nélküli megszűnésével (elhalálozásával); 3. a szerződés lehetetlenülésével (pl. a jogszabályi követelmények változása miatt a szolgáltatást nem lehet a továbbiakban nyújtani). Egyebekben a szerződés megszüntethető közös megegyezéssel vagy azonnali hatályú felmondással. A Felhasználó bármikor jogosult azonnali hatállyal felmondani a szerződést (ilyennek minősül a Fiók felhasználói törlése és az előfizetés-alapú szolgáltatás előfizetésének lemondása).
a. A Szolgáltató jogosult azonnali hatállyal felmondani a szerződést (többek között), ha: 1. a Felhasználó megsértette a szerződésben (ÁSZF-ben) foglaltakat; 2. a (fogyasztónak nem minősülő) Felhasználó adószámát felfüggesztették/törölték; 3. jogszabály, hatóság vagy bíróság erre irányuló kötelezése nyomán.
b. A szerződés megszűnését követő 3 napon belül: 1. a Felhasználó köteles teljesíteni a még fennmaradó fizetési kötelezettségeit; 2. megtéríteni a felmondással a Szolgáltatónak esetlegesen okozott kárt akkor, ha a felmondásra nem a Szolgáltató szerződésszegése miatt került sor.
37. Számlázás és fizetési feltételek:
a. A Honlapon szereplő szolgáltatási és eljárási díjak tájékoztató jellegűek, azok forintban értendők, a belföldi ÁFA-t tartalmazzák. A szolgáltatási díjak nem tartalmazzák az esetleges eljárási díjakat. Az árváltoztatás jogát a Szolgáltató a megrendelés visszaigazolása (egyedi árajánlat) megküldéséig fenntartja, ideértve azt az esetet is, ha a Honlapon nyilvánvalóan hibás (pl. 0 Ft-os vagy 1 Ft-os) ár került feltüntetésre.
b. A szolgáltatási díjra vonatkozó fizetési kötelezettség: 1. online szolgáltatás esetében a megrendeléssel keletkezik, amelyre a megrendelő űrlap is figyelmeztet; 2. egyéb esetben a konkrét szolgáltatásra adott egyedi árajánlat elfogadásával keletkezik. A szolgáltatási díj megfizetése a szolgáltatás igénybevételének feltétele. A szolgáltatási díj a Szolgáltató bankszámláján történő jóváírással tekinthető megfizetettnek. A szolgáltatási díj és a számlán feltüntetett egyéb költségek minden esetben forintban kerülnek jóváírásra. A nem forintban (devizában) vezetett bank- vagy hitelszámlához tartozó bankkártyával történő fizetés esetében a devizáról forintra váltást a Felhasználó kártyakibocsátó bankja végzi el az általa alkalmazott árfolyamon, amelyre a Szolgáltatónak nincs ráhatása.
c. A Szolgáltató a szolgáltatási díjra akkor is jogosult, ha az eljárása nem vezetett eredményre (kivéve, ha felróhatóan járt el). Ha a szerződés a szolgáltatás teljesítése előtt szűnt meg, a Szolgáltató a szolgáltatási díjnak a tevékenységével arányos részét jogosult kiszámlázni és azt a Felhasználó köteles megfizetni.
d. Számla kiállítása: A Szolgáltató a megrendelt szolgáltatásról elektronikus számlát állít ki és küld meg e-mailben a Felhasználó részére. A számla kiállításának késedelme vagy elmaradása nem minősül a díjról való lemondásnak. A Szolgáltató a Honlapon megjelölt összegű adminisztrációs (ügyintézési) díjat jogosult felszámolni abban az esetben, ha a Felhasználó papíralapú számlát és annak postázását, vagy a Szolgáltató által használt számlázási programtól eltérő számlázási módot igényel (pl. a vállalatirányítási rendszerben történő adatrögzítés miatt).
e. Fizetési módok: A szolgáltatási díjat a konkrét szolgáltatásnál írt módon lehet megfizetni. Ha a konkrét szolgáltatáshoz Fiók tartozik, a fizetési mód a Fiókon belül módosítható. Egyes fizetési mód választása esetén a kártyakibocsátó bank külföldi tranzakciós díjat vagy egyéb, a fizetéshez kapcsolódó költséget számíthat fel, ezekről a kártyakibocsátó bank tud tájékoztatást adni. Online fizetési mód esetén nem kérhető papíralapú számla kiállítása.
f. Késedelmes fizetés esetén a Felhasználó köteles a szolgáltatási díj után a mindenkori jegybanki alapkamat +4% mértékű késedelmi kamatot fizetni minden késedelemmel érintett nap után.
38. Kapcsolattartás és értesítési kötelezettség: A felek kötelesek egymással együttműködni és egymást minden olyan körülményről késedelem nélkül értesíteni, amely a szerződés teljesítése szempontjából lényeges (pl. felhasználói adatok javítása/megváltozása, az online szolgáltatás vagy a Fiók kapcsán észlelt szokatlan/jogosulatlan tevékenység jelzése).
a. A postai levelet ajánlottan és tértivevénnyel kell megküldeni kell megküldeni és az a tértivevény szerinti napon minősül kézbesítettnek (az átvétel megtagadása esetén a kézbesítés megkísérlésének napján; „nem kereste” jelzés esetén a kézbesítés 2. megkísérlésének napját követő 5. munkanapon; „ismeretlen” vagy „elköltözött” jelzés esetén a kézbesítés megkísérlésének napját követő 5. munkanapon).
b. Az e-mail az olvasási visszaigazolás szerinti időpontban, ilyen visszaigazolás hiányában a küldéstől számított 72 óra elteltével minősül kézbesítettnek. Az e-mail törzsszövege és az sms nem minősül írásbeli nyilatkozatnak, a közösségi médiafelületen keresztül küldött üzenet nem minősül e-mailnek.
c. A Szolgáltató nem felel azért, ha a Felhasználónak küldött üzenet (nyilatkozat) a Szolgáltatón kívül álló okból nem, vagy nem megfelelően kerül kézbesítésre (pl. 1. a Felhasználó e-mail fiókja telített, elérhetetlen, hibásan vagy egyáltalán nem működik; 2. a Felhasználó e-mailszolgáltatója a Szolgáltató e-mailjét levélszemétként azonosítja; 3. a Felhasználó internet- vagy e-mailhasználatát az internet-, e-mail- vagy közműszolgáltató, illetve hatóság vagy bíróság korlátozza).
39. Üzleti titok megőrzése: A jelen fejezet szerinti titoktartási kötelezettség megfelelően irányadó a Szolgáltatóra is, ha a fogyasztónak nem minősülő Felhasználó az üzleti titkát megosztja a Szolgáltatóval. A szolgáltatáshoz és a Szolgáltató gazdasági tevékenységéhez kapcsolódó minden bizalmas adat üzleti titoknak minősül (pl. a Felhasználó által nem ismert, vagy a Felhasználóval nem nyilvánosan közölt adat, információ, ajánlat). A Felhasználó (ideértve a jogutódját és nevében eljáró más személyt is) köteles a Szolgáltató részéről átadott üzleti titkot a hozzáféréstől kezdődően időkorlátozás nélkül megőrizni. A Felhasználó az üzleti titkot a Szolgáltató által megjelölt céltól eltérő célra sem közvetve, sem közvetlenül nem használhatja fel, és illetéktelen személy (nyilvánosság) részére nem teheti hozzáférhetővé. Nem minősülnek a titoktartási kötelezettség megsértésének a következők: 1. az üzleti titkot a szerződés teljesítése érdekében közlik harmadik személlyel (pl. hatóság, könyvelő); 2. az üzleti titok közlését jogszabály, hatósági döntés vagy bírósági határozat írja elő; 3. az üzleti titok az átadás/átvétel időpontjában már nem minősül üzleti titoknak.
40.Vitarendezés: A szerződés nyomán keletkező jogvitájukat a felek elsődlegesen békés, peren kívüli tárgyalás útján kötelesek megkísérelni rendezni, amelyre legalább 30 napot biztosítanak. A jogvita peres úton történő eldöntésére a felek kikötik a magyar bíróságok kizárólagosan joghatóságát, továbbá a járásbíróság hatáskörébe tartozó ügyekre a Budai Központi Kerületi Bíróság, a törvényszék hatáskörébe tartozó ügyekre a Székesfehérvári Törvényszék illetékességét. Szerzői jogi jogvita esetén a felek jogosultak a Szerzői Jogi Szakértő Testülettől (SZJSZT) szakvéleményt kérni, illetve a SZJSZT-n belül működő egyeztető testület eljárását kezdeményezni: ezen esetekre a felek lehetőség szerint kérik az eljáró szervet az eljárási iratok bizalmas kezelésére.
41. A Honlap és az online szolgáltatások:
a. Az online szolgáltatás csak a Szolgáltató által biztosított felületről, a Szolgáltató által biztosított vagy ajánlott alkalmazáson keresztül és a szerződés keretein belül vehető igénybe. Tilos az online szolgáltatások igénybevétele és a Honlap használata során, továbbá az ezeken közvetített tartalmak és az ezek működését segítő szoftverek, adatbázisok vonatkozásában: 1. jogsértő, harmadik személy jogát sértő, jóerkölcsbe/jóízlésbe ütköző vagy egyébként az emberi méltóságot sértő (diszkriminatív), valamint más felhasználók részvételét zavaró/akadályozó magatartás tanúsítása, vagy ilyen, illetve egyébként kéretlen tartalom feltöltése/megosztása (ideértve a nem szakmai jellegű véleménynyilvánítást is); 2. ezek működésének, funkcióinak vagy az azokon tárolt adatoknak befolyásolása (pl. 2a. ezek rögzítése, letöltése, tárolása, megosztása, közvetítése, manipulálása, megkerülése, túlterhelése, legyengítése, visszafejtése/szétszerelése, modellezése, feltörése; 2b. automatizált webrobot, továbbá jogsértő, kártékony, vagy a megfelelő működést akadályozó adat, kód, vírus, szoftver elhelyezése, feltöltése; 2c. adatbányászás, adatgyűjtés vagy adatkinyerés végzése).
b. A szolgáltatással kapcsolatban a Szolgáltató által a Honlapon vagy a közösségi médiában (adminisztrátorként vagy egyébként) közzétett információk kizárólag tájékoztatásul és illusztrációként szolgálnak. Ezek az információk nem minősülnek szerződéskötési ajánlatnak, ajánlásnak, tanácsadásnak és semmilyen jogcímen nem képezhetik alapját a Szolgáltatóval szembeni követelésnek. Ezek az információk csak akkor képezik a szolgáltatás részét, ha az a szolgáltatás tartalmából és céljából egyértelműen következik és a Szolgáltató ekként hivatkozik rá. A Szolgáltató nem felel olyan tartalomért, amely a Honlapról hiperlinken keresztül érhető el.
c. Karbantartás: A Szolgáltató jogosult a Honlap és az online szolgáltatások elérhetőségét ideiglenesen korlátozni vagy elérhetetlenné tenni fejlesztés, karbantartás vagy jogszabályi, bírósági, hatósági előírás, továbbá előre nem láthatóan jelentkező hiba esetén. A karbantartás/hibajavítás okáról, időpontjáról és várható időtartamáról a Szolgáltató lehetőség szerint késedelem nélkül értesíti a Felhasználót. A Honlap működése során tapasztalt hibát a Felhasználó e-mailen jelezheti a Szolgáltatónak, aki a hibabejelentést késedelem nélkül kivizsgálja és szükség esetén felveszi a Felhasználóval a kapcsolatot.
d. Technikai feltételek biztosítása: A Felhasználó felelős azért, hogy biztonságos internetkapcsolatot és a Fiókhoz erős jelszót használjon, valamint az online szolgáltatások igénybevételéhez szükséges technikai feltételeket (pl. webkamera, megfelelő sávszélességű internetelérés, szükséges szoftverek telepítése). A Felhasználó ezeket a feltételeket a saját költségén és kockázatára köteles biztosítani.
e. Felelősség a Fiókért és a belépési adatokért: A Felhasználó felelős azért, hogy a Fiók bejelentkezési adatait, valamint az online szolgáltatások belépési adatait (pl. csatlakozási/letöltési link) bizalmasan kezelje. A Felhasználó az ilyen, online szolgáltatáshoz használt azonosítókat harmadik félnek nem adhatja át. A Felhasználó felelős a Fiókba általa feltöltött tartalomért, valamint azokról a biztonsági másolat készítéséért. A Fiók bármely okból történő megszüntetése esetén a Szolgáltató jogosult a Fiókban rögzített adatokat haladéktalanul törölni. Az ilyen adattörlés nyomán a Felhasználó nem jogosult díjcsökkentésre (kompenzációra) vagy kártérítésre.
42. A Szolgáltató felelősség-korlátozása:
a. A Szolgáltató a konkrét szolgáltatást a szolgáltatás teljesítésére vonatkozó hatályos jogszabályok és a Felhasználó utasításai szerint nyújtja, azt feltételezve, hogy a Felhasználó által szolgáltatott adatok és információk teljes körűek, valósak és pontosak. Függetlenül attól, hogy a Felhasználót kár vagy költségviselési kötelezettség éri-e, a Szolgáltató nem felel azért, mert 1. a vonatkozó jogszabályok a szolgáltatás teljesítését követően megváltoznak, vagy 2. a vonatkozó jogszabályok változása nyomán a konkrét szolgáltatást nem lehet a továbbiakban nyújtani; vagy 3. az illetékes hatóság értelmezése szerint a Felhasználó nem, vagy csak részben jogosult a konkrét szolgáltatással érintett tevékenység végzésére. A Szolgáltató nem felel azért, mert a Felhasználó nem, pontatlanul vagy késedelmesen szolgáltat adatot a Szolgáltató részére (ideértve azt az esetet is, amikor a Szolgáltatónak küldött üzenet a Szolgáltatón kívül álló okból nem, vagy nem megfelelően kerül kézbesítésre, pl. téves címzés miatt).
b. Ha a konkrét szolgáltatás teljesítéséhez a Felhasználó utasítása (is) szükséges: A Szolgáltató nem felel azért, ha az előzetesen célszerűtlennek/szakszerűtlennek ítélt utasítást a Szolgáltató a Felhasználó kockázatára és költségére teljesíti (vagy ehelyett a szerződést azonnali hatállyal felmondja). A Szolgáltató nem felel azért, ha nem teljesíti a Felhasználó azon utasítását, amelynek teljesítése jogszabályba vagy hatósági határozatba ütközne, vagy veszélyeztetné mások személyét vagy vagyonát.
c. A Felhasználó a konkrét szolgáltatást a saját felelősségére, jogi és üzleti kockázatára és költségére veszi igénybe. A Szolgáltató által átadott szakmai dokumentációban foglaltak mérlegeléséért a Felhasználó felelős. A szakmai dokumentációnak nem része a Szolgáltató részéről szóban elhangzott és legalább e-mailben meg nem erősített információ vagy a Honlapon közölt információ. A szakmai dokumentáció csak a visszaigazolásban (egyedi árajánlatban) megjelölt konkrét szolgáltatáshoz szorosan kapcsolódó hatósági eljárásban használható fel (pl. kockázatelemzés, hatósági eljárás kérelme és kapcsolódó beadványa). Jogosulatlan felhasználásnak minősül a szakmai dokumentációnak a konkrét szolgáltatással érintett hatósági eljárás ügyszámától eltérő ügyszámú hatósági eljárásban történő részleges vagy teljes felhasználása.
d. A Felhasználó felelős azért, hogy az általa végezni kívánt tevékenységre (pl. a konkrét UAS-műveletre) vonatkozó előírásoknak megfeleljen. A Szolgáltató nem felel azért, mert a Felhasználó a konkrét szolgáltatással érintett tevékenységet nem a vonatkozó jogszabályok és hatósági előírások szerint végzi (pl. repülési szabályok megsértése, baleset vagy kár okozása, jogosulatlan adatrögzítés, adatszolgáltatási kötelezettség elmulasztása). A Szolgáltató nem felel azért, ha 1. a Szolgáltatónak fel nem róható okból a hatósági eljárás elhúzódik (pl. felfüggesztésre kerül, szünetel) és ennek következtében a Felhasználót kár éri (pl. elmaradt haszon, közvetett/biztatási kár), vagy 2. a konkrét szolgáltatás teljesítése nyomán a Felhasználó által harmadik személy vonatkozásában várt üzleti előny elmarad.
e. Időkorláthoz kötött szolgáltatás: Ha a konkrét szolgáltatás igénybevétele időkorláthoz (pl. előfizetési időtartamhoz) kötött, akkor a Felhasználó felelős azért, hogy az időkorláton belül a konkrét szolgáltatást igénybe vegye. A szolgáltatás teljesítésével (szerződés megszűnése) a Felhasználó akkor sem jogosult a szolgáltatást a továbbiakban igénybe venni, ha az időkorlát anélkül járt le, hogy a Felhasználó a szolgáltatást igénybe vette volna (pl. a videó kurzust nem nézi meg, vagy nem használja a Légtérkereső-térkép PRO-t). Ilyen esetekben a Felhasználó nem jogosult díjcsökkentésre (kompenzációra) vagy kártérítésre sem.
43. A Szolgáltató nem felel azért, ha a Honlap használata vagy a konkrét online szolgáltatás igénybevétele során:
a. A Felhasználó korlátozottan, hibákkal vagy egyáltalán nem tud hozzáférni az online szolgáltatáshoz (többek között) a következő okokból: 1. a hozzáféréshez szükséges feltételeket a Felhasználó nem biztosítja; 2. a Felhasználó a Szolgáltató közmű-, internet-, e-mailszolgáltatója, vagy más (pl. videóhívás-alkalmazást biztosító) szolgáltató körében felmerült ok miatt (pl. ingadozó adatátvitel, adatforgalmi vagy tartózkodási helyből fakadó korlátozások, harmadik féltől származó licenc alá eső szoftver használatának korlátozása); vagy 3. a Honlap karbantartása (hibajavítása) miatt; vagy 4. a Szolgáltató érdekkörén kívül eső, előre nem látható és elháríthatatlan esemény bekövetkezése miatt (pl. a Honlap ellen intézett olyan kibertámadás, amely az elvárható biztonsági védelmet meghaladja);
b. a Felhasználót adatvesztés vagy egyéb hátrány/kár éri (pl. a Fiók-adatok illetéktelen kezekbe kerülnek);
c. a Felhasználó közmű-, internet-, e-mailszolgáltatója, vagy más (pl. videóhívás-alkalmazást biztosító) szolgáltató bármely jogcímen díjat vagy költséget számít fel a Felhasználónak; az ilyen lehetséges díjakról vagy költségekről az adott szolgáltató tud tájékoztatást adni.
44. A Szolgáltató szellemi tulajdonának védelme:
a. A Felhasználó köteles a Szolgáltató szellemi tulajdonára vonatkozó minden jogát tiszteletben tartani és semmilyen jogcímen nem élhet követeléssel a szellemi tulajdon vonatkozásában.
b. A jelen ÁSZF-ben „szellemi tulajdon”-nak minősül a Szolgáltatót megillető és (iparjogi- vagy szerzői jogi) védelemben részesíthető bármely mű, függetlenül annak adathordozójától és attól, hogy a jogi védelem ezeken ténylegesen fennáll-e. Ilyen szellemi tulajdonnak minősül például: 1. a hatósági ügyintézés során a Szolgáltató által készített szakmai dokumentáció (pl. ajánlat, tanácsadás, kockázatelemzés); 2. az online szolgáltatások során közzétett tartalmak (pl. videó kurzusok, kérdéssor/próbateszt, sablonok, ábrák, animációk, videók, szakcikkek, informatív anyagok); 3. az online szolgáltatások részét képező vagy azok működését segítő saját szoftver és adatbázis (Légtérkereső-térkép); 4. a Honlap egésze, továbbá a Honlapon vagy a közösségi médiában feltüntetett vagy megosztott szöveg (pl. leírás, összefoglaló, ismertető, blogposzt), kép, grafika, animáció, videó; 5. a Szolgáltató védjegye (pl. logó, szlogen).
c. Felhasználási engedély (licencia): A szerződés létrejöttével a Felhasználó a konkrét szolgáltatással érintett szellemi tulajdonra felhasználási engedélyt (licenciát) szerez, amely 1. nem kizárólagos, nem átruházható, allicenciába nem adható; 2. Magyarország területére és a szolgáltatás teljesítési időpontjáig szól; 3. a konkrét szolgáltatás jellege szerinti felhasználási módra és mértékre korlátozódik. A licenciához nem tartozó egyéb felhasználás a Szolgáltató előzetes, kifejezett engedélyéhez kötött. Az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem értelmezhető úgy, hogy a Szolgáltató a szellemi tulajdonára vonatkozó bármely jogát akár részben, akár egészben, akár átmenetileg, akár véglegesen átruházná a Felhasználóra. Eltérő megállapodás hiányában a licencia ellenértékét a szolgáltatási díj tartalmazza.
d. Jogosulatlan felhasználás: A szellemi tulajdon jogosulatlan felhasználása szigorúan tilos és haladéktalanul jogi lépések megtételét vonja maga után (pl. azonnali hatályú szerződés-felmondás, kártérítés iránti eljárás, bűncselekmény esetén feljelentés megtétele). A licencia nélküli vagy a licencián túlmenő felhasználás automatikusan a Szolgáltató szellemi tulajdonának jogosulatlan felhasználását jelenti (pl. 1. másolás, módosítás, átdolgozás, kivonatolás, többszörözés, megosztás, terjesztés, harmadik félhez vagy a nyilvánossághoz közvetítés, hasznosítás – vagy ezek kísérlete; 2. a szellemi tulajdon felhasználásával új termék/szolgáltatás létrehozása, már meglévő termék/szolgáltatás fejlesztése, bővítése, valamint az ilyen termék/szolgáltatás hasznosítása; 3. egyéb visszaélés).
e. Referencia: A Szolgáltató szellemi tulajdonának tiszteletben tartásával a Felhasználó jogosult az igénybe vett és már teljesített szolgáltatásra referenciaként hivatkozni vagy azt másoknak ajánlani, népszerűsíteni, amelyért a Felhasználó ellenszolgáltatásra nem jogosult. A Felhasználó köteles magát egyértelműen megkülönböztetni a Szolgáltatótól a másokkal folytatott privát úton, közösségi médiafelületen vagy nyilvánosan folytatott kommunikáció során.
45. Kellékszavatosság és kártérítés: A Szolgáltató – figyelemmel az ÁSZF felelősség-korlátozó rendelkezéseire – kellékszavatossággal tartozik akkor, ha felróhatóan járt el a konkrét szolgáltatás teljesítése kapcsán (pl. az online szolgáltatás a Szolgáltató felróható hibájára visszavezethetően folyamatosan legalább 5 napon keresztül nem elérhető). Ilyen esetben a Felhasználó csak a szolgáltatási díj arányos csökkentését kérheti. A Felhasználó nem jogosult a szolgáltatási díj arányos csökkentésére vagy kártérítésre: 1. az online szolgáltatás ingyenesen igénybe vehető időszaka alatt, vagy 2. ha a hiba kapcsán a Szolgáltató a felelősségét kizárta, vagy 3. ha a hiba oka a Felhasználónak felróható (pl. az online szolgáltatást nem rendeltetésszerűen veszi igénybe). A Szolgáltató kártérítési felelősségének maximuma a konkrét szolgáltatás díja (ide nem értve a szándékos károkozás esetét).
46. Jogsértő felhasználói magatartás: A konkrét szolgáltatásra vonatkozó szerződés feltételeinek (ideértve a jelen ÁSZF-et is) megsértése esetén a Szolgáltató – egy alkalommal történő figyelmeztetést követően – jogosult a Felhasználót az online szolgáltatásból (pl. Fiókból) a Felhasználót kizárni vagy részvételét korlátozni (felfüggeszteni) akkor, ha a figyelmeztetés ellenére a Felhasználó nem hagy fel a jogsértő magatartásával. A kizárás vagy felfüggesztés az eset kivizsgálásáig, de legfeljebb 72 óráig tart, annak idejére a Felhasználó nem jogosult díjcsökkentésre (kompenzációra) vagy kártérítésre. Ismételt kizárás vagy felfüggesztés esetén a Szolgáltató jogosult azonnali hatállyal felmondani a szerződést.