Tisztelt ügyfeleink!
A számunkra megküldött dokumentumok az AVDH rendszerrel is hitelesíthetik!
Tájékoztatjuk Önöket, hogy a 2023. évi CIII. törvény 119. § (2) alapján 2025. január 1-től a magyarorszag.hu portál Dokumentumhitelesítés szolgáltatása megszűnt. Más, a portálba integrált alkalmazások és űrlapok esetén a hitelesítés 2025. október 31-ig használható.

A szolgáltatás helyett a Digitális Állampolgár mobilalkalmazás digitális aláírás funkcióját használhatják a regisztrált felhasználók. A funkció bevezetése már megkezdődött, a felhasználók fokozatosan férhetnek hozzá.
Az azonosított személy hitelesített nyilatkozatának teljes bizonyító erejéhez tanúk aláírására sincs szükség, így a Légtér.hu KFT és a Légtér Tréning KFT is el tudja fogadni aláírt dokumentumként az  elektronikusan hitelesített PDF dokumentumot.
Sajnos mivel az AVDH rendszer megszűnt és sokaknak még nincs DÁP alkalmazása, amellyel egyszerűen hitelesíthetnek dokumentumokat, nehézkessé vált egyes dokumentumok  elektronikus hitelesítése.
Ezért most ismertetünk egy 2025 október 31.-ig használható módszert, amellyel ügyfeleink online is tudják hitelesíteni a dokumentumaikat.
Az E-papír szolgáltatás hitelesítése továbbra is működik, így ennek a szolgáltatásnak a beépített hitelesítését fogjuk használni.
 
A dokumentum hitelesítés folyamata
1. Nyissuk meg az E-papír oldálát:
https://epapir.gov.hu
2. Belépés/azonosítás
A dokumentumhitelesítés megkezdése előtt a felhasználónak azonosítania kell magát, az Ügyfélkapu+ bejelentkezéssel.

3. Adatok kitöltése véletlenszerűen

Mivel a valóságban nem fogjuk beküdeni a dokumentumot, csak a hitelesítési szolgáltatás használjuk majd, így itt bármilyen címzettet/ügyet kiválaszthatunk tetszés szerint. Adjunk meg néhány karaktert tárgynak és levél részbe is írjunk néhányat (pl. „próba”).
Arra azért vigyázzunk, hogy a folyamat végén ne küldjük be a dokumentumokat random helyekre!
 
4. Lépjünk tovább és csatoljuk a hitelesíteni kívánt dokumentumokat
Miután feltöltöttük a dokumentumot már lehetőségünk lesz a hitelesítésre. Hitelesítsük a feltöltött dokumentumot. 
 
5. Fájlformátumok
Az eljárással csak 20 megabyte méretkorlát alatti fájlokat lehet hitelesíteni!
A hitelesített PDF dokumentumok jobb felső sarkában egy vizuális elem is elhelyezésre kerül, melynek megjelenítéséhez szükséges, hogy a dokumentum mérete legalább 7×5 cm legyen. Kérjük, győződjön meg róla, hogy a vizuális elem nem takar majd ki tartalmat, valamint, hogy megfelelő minőségben jelenik-e meg. Alacsony felbontás esetén a helyes megjelenítés érdekében növelje a dokumentum méretét. A sikeres fájlfeltöltés után az AVDH rendszer hitelesíti a dokumentumot. Az így létrejövő hitelesített állomány letölthető a felületről.
 
6. Hitelesített file letöltése
A hitelesítés után a hitelesített file-kat le tudjuk tölteni a saját számítógépünkre.
A letöltés végeztével a böngésző ablakot nyugodtan becsukhatjuk.
 
A letöltött hitelesített állományt saját e-mail fiókjából már elküldheti számunkra, de semmiképpen se az E-papír felületen kezdeményezze az e-mail címünkre történő küldést
 
Hiteles PDF kezelése esetén, amennyiben az állományt böngészőben nyitja meg, győződjön meg arról, hogy az állomány tárolásához a Letöltés/Mentés opciót választja. 
Figyelem! Amennyiben a mentés a Nyomtatás / Mentés PDF-ként funkció használatával történik, abban az esetben nem a hitelesített állomány tárolódik, hanem egy abból képzett PDF, ami sem az elektronikus aláírást, sem a hozzá tartozó igazolást nem tartalmazza!