Áraink

Eseti légtér igénylésKorlátozott légtér igénylésTávérzékelésNettó ár
Kérelem ellenőrzésKérelem benyújtásHozzájárulások*Biztonsági felmérésKérelem ellenőrzésKérelem benyújtásUAV Tevékenység bejelentésKérelem benyújtásBejelentésJegyzőkönyv
XXIngyenes
XXX17 000 Ft
XXXX22 000 Ft
XXXX10 000 Ft
XXXXXX30 000 Ft
XXXXX20 000 Ft
XXXXXXX40 000 Ft
XXXXXXX30 000 Ft
XXXXXXXXX50 000 Ft
XXXXXXXX40 000 Ft
XXXXXXXXXX60 000 Ft

*Hozzájárulások: Az érintett légtérben a légiforgalmi szolgáltató véleményének beszerzése és/vagy az érintett repülőtér hozzájárulásának beszerzése

Eseti légtér igénylésével kapcsolatos ügyintézés:

Az eseti légtér igénylésével kapcsolatos ügyintézési díjainkat a fenti táblázat tartalmazza. A szolgáltatásunk tartalmazza az illetékek és a szakhatósági eljárási díjak befizetését.

Az eseti légtér kijelölése iránti kérelem, a korlátozott légtér igénybevétele iránti kérelem, valamint a pilóta nélküli légijárművekkel végrehajtott tevékenység bejelentés formanyomtatvány kitöltésének helyességét díjmentesen leellenőrizzük, amennyiben a dokumentumot e-mailben eljuttatja hozzánk.

Cégünk a fenti táblázatban foglalt áraknak megfelelően az eseti légtér igényléséhez kapcsolódó ügyintézést az alábbiak szerint vállalja:

  • az eseti légtér kijelölése iránti kérelem kitöltését
  • az illetékes légiforgalmi szolgáltató véleményének beszerzését a légiforgalmi szolgáltatás biztonságos elláthatóságáról az eseti légtér kijelölése esetén és/vagy a repülőtér hozzájárulásának beszerzését és a biztonsági felmérés elkészítését, ha a kérelmezett eseti légtér
    • ellenőrzött légtérben vagy olyan légtérben helyezkedik, amelyben AFIS-t látnak el vagy
    • az előző pontban meghatározott légtér magassági határai között kevesebb, mint 1000’ (300 m) van az a légterek oldalhatárától kevesebb, mint 2,5 NM-re (4,6 km) helyezkedik el vagy
    • átlapol egy CTR vagy TIZ légtérrel nem rendelkező repülőtér vonatkoztatási pontjától számított 3 km sugarú kör alapterületű 2000’ AMSL magasságú légtérrésszel vagy
    • átlapol egy DropZone légtérrel
  • a korlátozott légtér igénybevételének ügyintézését,ha az eseti légtér az LHR1 vagy az LHR1A korlátozott vagy valamely környezetvédelmi szempontból korlátozott légtérrel lapol át,
  • a dokumentumok benyújtását az illetékes hatóságok felé
  • illetékek és hatósági eljárási díjak befizetését, amelyek közvetített szolgáltatásként kerülnek kiszámlázásra
  • az eseti légtér kijelöléséról szóló határozat megléte esetén a tevékenység bejelentését a légiközlekedési hatóság felé, amennyiben rendelkezésre áll a tevékenység végrehajtásáért felelős személynek harmadik személyeknek okozott károk megtérítésére vonatkozó felelősségbiztosításról szóló igazolás

Az ügyintézés során vállaljuk a hiánypótlások és hatósági információkérések megválaszolását, azonban a szolgáltatásunk nem tartalmazza a hatóságokkal történő további konzultációt, például a határidő lerövidítésére irányuló kérések vagy a kérelem aktuális állapotára irányuló információ kérések továbbítását.

A megrendelést követően a szolgáltatást a jogszabályoknak és szakmai elvárásoknak megfelelően látjuk el, azonban a megbízás nem jelent kötelezettségvállalást sem az engedélyek adott tevékenységekhez szükséges időbeni, sem biztos pozitív elbírálására az illetékes hatóságok által. A szolgáltatás teljesítésének időpontja a kérelmek és a kapcsolódó mellékletek benyújtása a hatóságok felé.

A fentiekben rögzített árakon felül fizetendő a 27% ÁFA, valamint az illetékek és az esetlegesen felmerülő szakhatósági eljárási díjak. Az illetékek és díjak külön tételként, közvetített szolgáltatásként kerülnek feltüntetésre a számlán. A felmerülő költségekről az Eseti légtér menüpont tartalmaz összefoglalást.

A teljesítés időpontja az eseti légtér kijelölése iránti kérelem és a kapcsolódó dokumentumok (repülőtér hozzájárulása, biztonsági felmérés, stb.) benyújtása az illetékes hatóságok felé. A teljesítést követő 8 napon belül elektronikus számlát állítunk ki, amelyet a megrendelő e-mail címére továbbítunk. A számlán szerepelnek az utaláshoz szükséges adatok.

Távérzékeléssel kapcsolatos ügyintézés:

A távérzékelési kérelem benyújtásához és a távérzékelés bejelentéséhez adatszolgáltatást kérünk, a távérzékelési jegyzőkönyv elkészítése az általunk biztosított formanyomtatvány kitöltésével történik.

Sikerdíjas ügyintézés:

A sikerdíjas ügyintézés szolgáltatás díja a fentiekben foglalt árak 50%-kal növelt értéke. Amennyiben az eseti légtér kijelölése iránti kérelem elutasításra kerül, az eseti légtér kijelölésével kapcsolatos ügyintézési díjat visszafizetjük. Az ügyintézés az illetékek és a szakhatósági eljárási díjak visszafizetésére nem vonatkozik.

Kedvezményeink:

  • ismételt ügyintézés megrendelése esetén
  • hosszútávú együttműködés esetén

Támogatói lehetőség:

Cégünk támogatja a repülősport-rendezvényekhez és bemutatókhoz kapcsolódó eseti légtér igénylésének ügyintézését. Díjmentesen vállaljuk a biztonsági felmérés elkészítését, valamint a teljes igénylés lebonyolítását, továbbá igény szerint az AS-01 formanyomtatvány kitöltését és a kérelem légiközlekedési hatóság felé történő benyújtását. A szolgáltatás teljesítését pénzügyi ellenszolgáltatás nélkül vállaljuk, azonban kérjük Cégünk támogatóként való feltüntetését.

Megrendelés:

Valamely szolgáltatásunk megrendelése a legter@legter.hu e-mail címen lehetséges. A megrendelésről visszaigazolást küldünk, az ügyintézés a visszaigazolást követően kezdődik.